Bepaald bestand standaard afdrukken bij een bepaalde printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JayGerlofsma

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Hi alle,

Ik zit met een probleem. Wij hebben sinds vandaag 2 printers op de werkvloer, printer A (SHARP MX-2614N) en printer B (Lexmark M5163).

Wat is nu het probleem?

Printer A wordt alleen gebruikt voor het afdrukken van contracten en 90gr wit papier, dit wordt geprint via een bepaald programma genaamd Maex (wat niemand kent). Het probleem is dat printer A als 'standaard' moet worden gekozen in Windows (Door Maex). Máár eigenlijk moet dit printer B zijn omdat wij ook klad papier printen met de Lexmark. Nu wil ik kijken of bepaalde bestanden, zoals PDF, Word en Ecxel, maar ook printjes uit Outlook standaard uit printer B komen. Het is dus de bedoeling dat bij bepaalde bestandjes de print instelling standaard op printer B staat. is dit uberhaupt wel mogelijk?

PS: Wanneer ik printer B op standaard zet, print Maex het ook daadwerkelijk op printer B. Dit is helaas niet te wijzigen?

Groeten Jay :)

@edmoor,

Bedankt voor je hulp! Helaas is dit niet wat ik bedoelde... Alles vanuit het programma Maex gaat goed. Het jammere is dat printer A als standaard printer MOET worden ingesteld. Maar ik wil bepaalde bestanden standaard uit printer B hebben. Zoals outlook-mail-printjes etc.

a. Zet PrinterB als standaardprinter in Windows
b. Download en installeer Automatic Printer Switcher (klik op External Mirror 1 om het downloaden te starten).
c. Draai jouw MAEX programma, start de Automatic Printer Switcher software, rechtsklik op het proces dat MAEX voorstel en kies Edit mapping. Zet daar (puur voor MAEX dus) PrinterA als standaard printer.

Lijkt mij dat of Automatic Printer Switcher gestart moet zijn om de juiste werking te hebben. Je kunt op het icoontje van Automatic Printer Switcher in het systeemvak rechtsklikken en dan bij Startup Options kiezen voor Automatically start when I log on.

Hopelijk werkt dit voor je.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
a. Zet PrinterB als standaardprinter in Windows
b. Download en installeer Automatic Printer Switcher (klik op External Mirror 1 om het downloaden te starten).
c. Draai jouw MAEX programma, start de Automatic Printer Switcher software, rechtsklik op het proces dat MAEX voorstel en kies Edit mapping. Zet daar (puur voor MAEX dus) PrinterA als standaard printer.

Lijkt mij dat of Automatic Printer Switcher gestart moet zijn om de juiste werking te hebben. Je kunt op het icoontje van Automatic Printer Switcher in het systeemvak rechtsklikken en dan bij Startup Options kiezen voor Automatically start when I log on.

Hopelijk werkt dit voor je.

Succes,

Tijs.

Hi

Ik heb dit gelijk uitgeprobeerd, het lijkt te werken. MAAR wanneer ik een contract op printer A uitprint, zet ... de printer A weer op standaard. In plaats van printer B wat ik in Windows op standaard-printer heb gezet...

Voor alle andere programma's dan MAEX komt dan de standaardprinter op PrinterA te staan, bedoel je?

Indien ja: Natuurlijk kun je proberen additioneel (dat is relatief veel werk, natuurlijk) voor de andere programma's (acrordr32.exe (=Acrobat Reader), notepad.exe (=Kladblok), winword.exe (=Word) etc.) in het Automatic Printer Switcher programma PrinterB als standaardprinter instellen. Mogelijk gaat het dan helemaal goed.

Tijs.

Ik heb nóg een optie gevonden:
Ipv. wat ik in mijn vorige posting schreef: Klik in APS op Change default printer
Kies daar PrinterB
Met een beetje mazzel hoef je dan alleen voor MAEX de mapping aan te passen naar een afwijkende waarde (=PrinterA).

Tijs.

Helaas werkt dit ook niet, lijkt toch echt dat Maex alles weer omzet op een of andere manier? nu komt alles weer uit de Lexmark (printer B), ook al heb ik maex in APS op printer A gezet. :(

printer.png

Dus ook vanuit MAEX bedoel je...

Dat ziet er somber uit, als de tip van 15:55 ook niet helpt. :(

Tijs.

Helaas, ik ken geen alternatief. Had ik er wel een gehad, dan had ik je die meteen gemeld.

Tijs.

Dat is mooi!

Mocht die 2.1.1.0 versie inderdaad de oplossing zijn, graag nog de vraag als opgelost aangeven:
Log in op het forum, zoek deze discussiedraad op en klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan