Bepaalde bestanden zoeken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

WILLIAMXXX

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Heej

Ik heb een soort programma gemaakt die alle *.ico bestanden moet zoeken (Windows iconen) Ik heb een folderbrowserdialog(1) daar moet ze een map selecteren. Dan moet ze op button(1) klikken dan moet die alle iconen gaan zoeken die die tegen komt in de geslecteerde map. Ook het icon van een programma (*.exe) en ook uit *.dll bestanden.
en uiteraad de bestanden die gewoon los in de map staan. Hoe kan ik zoiets maken dat hij dat gaat zoeken? En uit eindelijk moet hij het weergeven in listview(1) De rest voor het opslaan van de iconen lukt wel! In wat voor sorrt stuk moet ik het maken? Module? (DLL)?

Laatst bewerkt:
Ik begrijp je vraag niet helemaal.

Het volgende maak ik er uit op, het programma moet:

1 - Alle .ico files in een folder zoeken.
2 - Alle .ico files die gekoppeld zijn aan een .exe file (in de geselecteerde map) zoeken.
3 - Wat je met die dll wilt doen is me volstrekt onduidelijk.

De vraag waar je het in moet maken is me ook een raadsel:
- In een dll? (Ligt eraan, wil je er een library van maken die je kan gebruiken in een applicatie)
- .exe bestand: normaal programmaatje. Op te starten vanuit een batch...

Zou je de vraag iets duidelijker willlen voorleggen?

Duidelijk nou???

:thumb: Nou dat het programmatje alle verwerkte *.ico bestanden zoekt in een *.exe en in een *.dll
En natuurlijk alles wat los in een map staat. Bij de folderbrowserdialog(1) moeten ze een map selecteren waar die in gaat zoeken.

zo duidelijkerder?

Het begint te dagen, je wilt eigenlijk een .exe bestand openen (net als in visual studio) en dan de raw code bekijken wat een ico bestand is binnen in het project.

Hetzelfde geldt voor een dll.

mmmm, dat is iets wat ik nog nooit heb gedaan, dus kan ik je daar helaas niet verder mee helpen. Maar in ieder geval success... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan