bepaalde bijlages kunnen op 1 pc niet worden geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGiaccotto

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Hallo,

Ik heb een zeer merkwaardig probleem; bepaalde mailtjes die naar een postvak gestuurd worden geven een fout melding op het moment dat je de bijlage wil openen;

----------foutmelding-----------

Kan bestand: xxxxx.xls. Klik met de rechtemuisknop op de map waarin u het bestand wilt maken en klik in het snelmenu op Eigenschappen om uw machtigingen voor de map weer te geven.

----------foutmelding-----------

het gekke is dat als deze persoon inlogt op een ander systeem hij deze foutmelding niet krijgt bij dezelfde mailtjes. het geld niet voor alle mailtjes maar voor degtene die wel het problemen hebben ze allemaal de overeenkomst dat ze van dezelfde persoon afkomstig zijn en allemaal uit hetzelfde programma (WinWeigh) ge-exporteerd worden.
Als deze persoon echter een willekeurig ander .xls bestand stuurd dan kan outlook 2003 hem gewoon openen zonder problemen.

weet iemand misschien wat dit veroorzaakt?

Ik heb outlook al eens opnieuw geinstalleerd en ik heb ook al zijn email account opnieuw aangemaakt.

Groeten Lennart

Staat misschien op de ene pc wel Excel en op de andere niet?
xls is de extensie van Excel.

Haai,

Ga eens in Outlook naar tablad Extra dan Opties dan Beveiliging.
Staat daar een vinkje bij 'Opslaan van bestanden die mogelijk een virus bevatten niet toestaan' ?

En bij de andere pc staat dat vinkje er niet...

:thumb:

Lijkt me niet dat het daarin zit.

Als deze persoon echter een willekeurig ander .xls bestand stuurd dan kan outlook 2003 hem gewoon openen zonder problemen.

Nou, ik ben er nu ook achter dat het bestand alleen niet geopend kan worden als het de naam wegingen.xls betreft...
verder lukt alles :8-0:

Ik heb ook het vinkje gecontroleerd maar deze is niet aangevinkt. :confused:

Wil je er dus wel iets mee doen dan moet je Excel van Office er opzetten.

uhm, in mijn vorige bericht zei ik dat alleen wegingen.xls problemen geeft. als je identieke bestand hernoemt naar wegingentest.xls dan is er niets aan de hand. de melding doet zich ook voor in outlook en niet in excel zelf.

WOEHOE!

Tis opgelost. Het zat hem erin dat alle bestanden werden opgeslagen in een map genaamd "OLKAF'. Dit is een afgeschermde map. aangezien de gebruiker al tijden dezelfde bestandsnaam kreeg opgestuurd namelijk wegingen.xls is windows gaan tellen dus kreeg je wegingen(1).xls t/m wegingen(99).xls en daar zit het probleem.

Windows gaat namelijk niet verder dan wegingen(99).xls want (100) kan blijkbaar niet :rolleyes:

Omdat OLKAF (zoals bij iedereen waarschijnlijk) een afgeschermde map is vind je hem nooit met een zoekopdracht, en zie je hem ook niet in de verkenner (ook niet als je onzichtbare mappen zichtbaar maakt).

Dus vandaar! Nu dat ik er 1 heb verwijderd lukt het weer, maar dan dus wel voor 1 keer ook maar. Kortom tijd om de namen te veranderen :thumb:

Iedereen bedankt voor jullie reacties! Het probleem is bij deze opgelost.
:D

Nou op zich wel handig dat je zo hebt zitten speuren. Heeft iemand anders er ook nog wat aan :D
Wel een manco eigenlijk om maar tot 99 te gaan.
Jij weer gelukkig :D

Het is inderdaad wel een tekort koming van Windows. Maar wat ik eigenlijk nog het domste vind is dat Outlook een foutmelding geeft die er helemaal niets mee te maken heeft.

Maar Lennart is weer blij :D

Dank voor dit topic, heb hetzelfde probleem gehad. Mijn map heette ietsje anders, namelijk OLK2A, maar het idee was hetzelfde.

Deze map is geplaatst in de temp internet files map, maar is niet zichtbaar met de normale explorer.

Om daar te komen:

Start --> Run/uitvoeren: %temp% Dit opent een explorer die in de temp map staat

Dan evt de toolbar Mappen/folders aanvinken en navigeren naar temporary internet files welke 1 map onder de temp map staat (waar je dus in begonnen bent).
Nu zul je zien dat er minstens 1 map in de temp internet map staat (die je normaal dus niet kan zien). De naam kan dus varieren (?), maar hierin staan al je attachments.

Veel succes en dank voor de hulp omtrend dit probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan