• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde cellen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kikky

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2004
Op een werkblad heb ik verschillende formules die niet gewijzigd mogen worden. Aleen ik en nog enkele mensen zouden het via een paswoord moeten kunnen wijzigen.

Is er geen mogelijkheid hiervoor?

Je kunt de cellen locked maken (Format -> Cells -> Protection). Zodra je het werkblad dan beveiligd, kunnen deze cellen niet meer gewijzigd worden(Tools -> Protection -> Protect Sheet...).

Standaard staan alle cellen op "locked".
Als je een werkblad hebt waarbij maar een paar cellen locked moeten zijn, moet je:
- linksboven, bij de kruising tussen kolomkoppen en rijnummers, klikken, zodat je alle cellen selecteerd,
- Format -> Cells -> Protection en locked uitzetten,
- Vervolgens de cellen die niet verandert mogen worden weer locken.

Geplaatst door ExcelExpert
Je kunt de cellen locked maken (Format -> Cells -> Protection). Zodra je het werkblad dan beveiligd, kunnen deze cellen niet meer gewijzigd worden(Tools -> Protection -> Protect Sheet...).

Standaard staan alle cellen op "locked".
Als je een werkblad hebt waarbij maar een paar cellen locked moeten zijn, moet je:
- linksboven, bij de kruising tussen kolomkoppen en rijnummers, klikken, zodat je alle cellen selecteerd,
- Format -> Cells -> Protection en locked uitzetten,
- Vervolgens de cellen die niet verandert mogen worden weer locken.

Waar zit dan in het nederlands dan :confused:.
Kan het serieus niet vinden.
Format, cells, protection.

Op dezelfde plaats, Opmaak > Celeigenschappen > tabblad Bescherming.

Celeigenschappen. Ik dacht dat het een menu optie was.

:thumb dankje Huijb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan