• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde cellen kleuren als andere cellen bepaalde kleur hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smitsjoep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2011
Beste allen,

Ik ben bezig een sheet voor gegevensverwerking te maken en ben op een probleem gestuit.(excel 2007)

Ik heb kolom "H" met een VLOOKUP functie waarin cellen die #N/A vertonen rood kleuren en cellen die wel inhoud krijgen groen kleuren d.m.v. Conditional Formatting(voorwaardelijk opmaak toch?). Nu moet dit zo blijven, behalve als de cel in kolom "G" uit dezelfde rij oranje is(kleurt oranje door Conditional Formatting). Indien dit het geval is moet de cel in kolom "H" ook oranje kleuren.
Is het mogelijk deze twee opties te combineren op een of andere manier? Dus kort:
Normaal cel rood als er #N/A in staat en groen indien inhoud.
Als cel uit zelfde rij in kolom "G" oranje is moet cel in ""H" ook oranje worden, ongeacht of er #N/A of inhoud in staat.

Kan iemand mij helpen met dit probleem, of zal dit niet gaan werken?

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Edit: Als er een bijlage nodig is kan dat, dan zal ik een gedeelte van de sheet kopiëren in een nieuwe sheet
Edit2: Ik ben nu zo ver dat d.m.v. Conditional Formatting cel "H1" oranje kleurt als cel "G1" 1 is.(=$K$24=1)
Is het nu ook mogelijk om cel "H1" oranje te kleuren als "G1" "herstel-orderbevestiging" bevat? (=$K$24=herstel-orderbevestiging) werkt niet. Kunnen hier alleen getallen worden ingevoerd?

Laatst bewerkt:
Is er iemand wie mij hiermee kan helpen? In feite komt het er nu op neer dat ik in rij nummer 1 t/m 6000, cel H oranje wil kleuren als cel G "orderbevestiging" bevat.
Ik krijg dit voor 1 rij nu voor elkaar, maar om een of andere manier kan ik deze format niet kopiëren naar de rest van de rijen. En het is nogal veel werk dit voor 6000 rijen apart in te voeren;)

Bedankt!

Na een hoop gepuzzel bleek het een hele simpele oplossing te zijn!!! Bedankt voor alle hulp :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan