• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bepaalde cellen niet printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

willie76

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Hallo Forumleden,

Ik heb een simple spreadsheet (Range A1 - K14), waar ik de printarea gelijk gezet heb aan voorgenoemd gebied.
Nu staat er in Range H1-K4 eigenlijk informatie die ik niet mee wil hebben geprint.

Kan dit op een simpele manier opgelost worden ??

Als ik meerdere ranges aangeef in mn printarea print ie het op 2 pagina's uit, maar ik wil het graag allemaal op 1 pagina hebben....

Wie heeft er een oplossing ???

Op t net kon ik in elk geval niet echt wat vinden, of ik heb natuurlijk niet gezocht op de juiste termen......

Alvast bedankt

Misschien is het een optie met een macro voor het printen die cellen de fontkleur op wit zetten, daarna terug.

Maak van "Printpreview" → "Printout" als het goed is bevonden.

Code:
Sub hsv()
With Sheets("Blad1")
       .Range("H1:K4").Font.Color = xlNone      'H1:K4 geen kleur
  With .PageSetup
       .PrintArea = ""
       .Zoom = False
       .FitToPagesTall = 1                      'passend maken op 1 pagina in de lengte
       .FitToPagesWide = 1                      'passend maken op 1 pagina in de breedte
    End With
       .PrintPreview
       .Range("H1:K4").Font.Color = 0           'H1:K4 zwart
    End With
With Sheets("Blad2")
        .Range("A1:D10").Font.Color = xlNone    'A1:D10 geen kleur
   With .PageSetup
        .PrintArea = ""
        .Zoom = False
        .FitToPagesTall = 1                      'passend maken op 1 pagina in de lengte
        .FitToPagesWide = 1                      'passend maken op 1 pagina in de breedte
    End With
        .PrintPreview
        .Range("A1:D10").Font.Color = 0         'A1:D10 zwart
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan