• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde formule gebruiken als bepaalde cel de juiste tekst bevat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webklus

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Ik ben in excel bezig met het maken van een cijferlijst binnen de school zijn er meerdere stromen. Ik heb op de centrale lijst een vak pakket gemaakt. Ik wil dat als je bv pakket Kader gekozen hebt dat hij bij de cijfer lijst een bepaalde formule gebruikt en bij de andere stromen ook andere formules gaat dat? en hoe?

Bijna alles (of toch zeer veel) is te doen in Excel als je maar de juiste opdracht formuleert.
Maar zonder voorbeeldbestand is dat toch moeilijk uitleggen hoor!

Kijk heb een voorbeeld als op het centrale overzicht het paket kader word geselecteerd dan wil ik dat hij de gemidelde met de formule onder kader uitrekend en als er tl word gekozen met die formule!

Bijlagen

't is wel een verhelderd voorbeeldje!

Kijk eens naar (versie afhankelijk) aantal.als, som.als, somproduct, gemiddelden.als (ja is met dd) etc.

Die formules doen volgens mijn niet wat ik wil maar ik kan het verkeerd hebben kun je een voorbeeldje maken?

En wat doet het dan zoal niet? Voorbeeldjes moeten geplaatst worden door een TS om de vraag te verduidelijken. Als er niets in staat kan er ook geen antwoord gegeven worden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan