bepaalde gegevens uit verschillende records samen krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo geuens

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
kan ik bepaalde gegevens uit verschillende records samen krijgen in 1 formulier in formulierweergave niet in gegevens weergave

door middel van een querry bv en hoe doe ik dat dan ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Yep ...

Hallo Jo,

Dat mag geen al te groot probleem zijn.

Je kunt aan een formulier nl. een recordsource/gegevensbron toekennen.

Dit kan zowel zijn een tabel als een query.

Dit kun je in principiep op 3 manieren doen :

1). Via VBA code :
Middels VBA code : Me.Recordsource = strSQL 'Hierbij staat dat Me voor het geopende formulier, letterlijk zo intypen

waarbij in strSQL dan een betreffende query instructie zou kunnen staan ( in string vorm ), zoals bijv :
"SELECT * FROM qryNaamquery"

2). Via de eigenschappen van het formulier :
Je opent dan het formulier in ontwerpweergave. Click dan linksboven in de hoek en vraag de eigenschappen op. Ga naar het tabblad gegevens en definieer de recordsource/gegevensbron ( bijv. = qryNaamquery ).

3). Een nieuw formulier maken met de wizzard voor formulieren ( je komt dan vanzelf de betreffende vraag tegen aan welke gegevensbron e.e.a. moet worden gekoppeld ).

Hopend dat dit zo ongeveer kan zijn wat je zoekt !?

Succes, mvg,

Hans

vraagje

denk diet dat je juist begrijpt wat ik bedoel ik heb een voorbeeldje gemaakt om me beter uit teleggen

op het formulier zouden alle reccords met dezelfde Shipment moeten komen nu heb ik 4keer hetzelfde shipment in mijn formulier

Bekijk bijlage voorbeeld.rar

hoop dat je nu beter begrijpt wat ik bedoel

toch al bedankt om mee te denken

Ik kan je voorbeeld nu niet bekijken, maar ik snap wel wat Je bedoelt: je hebt meerdere records die samen één 'groep' vormen, en die wil je in één keer op je formulier hebben. Dat kan (zonder ingewikkeld te doen) alleen middels een doorlopend formulier (wat jij dan gegevensweergave noemt). Je kunt eventueel een enkelvoudig formulier maken waar je de groepsgegevens één keer ziet, en de gekoppelde gegevens dan doorlopend.
Wil je dat niet, dan zul je héél erg veel moeten gaan programmeren, want dan moet je voor elke mogelijke combinatie velden op het formulier zetten, die je dan naar gelang de hoeveelheid records zichtbaar of onzichtbaar maakt. lijkt mij het sop niet waard...

Laatst bewerkt:
vraagje

hoi octafish

lijkt me inderdaad ingewikkeld is het dan mogelijk in access om verschillende gegevens van de reccords in de querry tabel naar een mail te krijgen

hier enkele pictures

nu doe ik dat vanuit een formulier maar dan kan ik enkel die gegevens in mijn mail krijgen :confused:

of is er nog een andere manier om dit niet al te ingewikkeld te doen

pic1.jpg

Pic2.jpg

thx

Oh yeah.... wel eens van rapporten gehoord? Doen precies wat je wilt ;)

Titel van de vraag aangepast.
"Vraagje" zeg niet echt iets over je topic.

Succes met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan