• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bepaalde kolommen eruit filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcfields

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Dag allemaal,

Ik heb een vrij simpele vraag:

In kolom A heb ik allerlei eindproducten staan, in kolommen E t/m AJ staan allerlei subonderdelen die nodig zijn om tot het eindproduct uit kolom A te komen. In de kolommen van de subonderdelen staat dus telkens waarde 1 of waar 0 (of het subonderdeel dus voorkomt in het eindproduct of niet).

Wanneer ik een filter toepas op kolom A, en bijvoorbeeld het product eruit filter wat ik wil weergeven. Hoe krijg ik het het dan voor elkaar dat in de resterende kolommen (E t/m AJ) alleen alle subonderdelen worden weergeven die dus in het eindproduct zitten uit kolom A.

Alvast bedankt!

mvg,
Marc

hoi marc

met een macro:
Code:
Sub herschik()
    Dim R As Range
    [gebied].Columns.Hidden = False
    For Each R In [gebied].SpecialCells(xlCellTypeVisible)
        If R <> 1 Then R.EntireColumn.Hidden = True
    Next R
End Sub
gebied is de range waar de nullen en enen staan
je kan de naam "gebied" aanmaken door het gebied te selecteren en dan
links boven in het naamvak gebied in te tikken

groet sylvester

hoi marc

met een macro:
Code:
Sub herschik()
    Dim R As Range
    [gebied].Columns.Hidden = False
    For Each R In [gebied].SpecialCells(xlCellTypeVisible)
        If R <> 1 Then R.EntireColumn.Hidden = True
    Next R
End Sub
gebied is de range waar de nullen en enen staan
je kan de naam "gebied" aanmaken door het gebied te selecteren en dan
links boven in het naamvak gebied in te tikken

groet sylvester

Hm het werkt niet..

Als ik deze macro gebruik filtert excel nu alles weg, alle kolommen waar de subonderdelen in staan verdwijnen inclusief de kolommen waar dus een 1 staan. Heb het gebied geselecteerd en de naam aangemaakt. Doe ik verder nog iets niet goed?

Heb het test document bijgevoegd
Bekijk bijlage test.xlsm

Ik heb de file even geopend, "gebied" kon ik niet goed vinden. dat heb ik even opnieuw ingesteld (b3:g12).

De code werkt prima zolang je maar slechts 1 artikel zichtbaar hebt. indien je dit wil doen voor alle zichtbare artikelen zal de code iets aangepast moeten worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan