bepaalde mappen niet beschikbaar in one drive instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimpietje

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2001
Berichten
40
All,

Als ik OneDrive instel dan krijg ik niet alle mappen te zien. Mijn OneDrive capaciteit is groot genoeg om mijn volledige computer te kunnen synchen.
De map muziek waar mijn iTunes muziek in staat is niet beschikbaar, afbeeldingen,...en niet alle mappen die in de map documenten staan... :(

Aan wat kan dit liggen...

Thx
Wim
 
Kijk eens hier en kijk dan bij jou welke folders staan uitgevinkt die je (eigenlijk) wel gesynchroniseerd wilt hebben. Vink die dan aan en klik op OK.
Uiteraard doe je dit pas als je met je pc/laptop een wifi verbinding hebt, want anders gaat het lang duren (en loop je wellicht uit je mobiel Internet-bundel etc.)

Tijs.
 
@manamana: Het is maar zeer de vraag of het een synchronisatie-fout is, waarschijnlijker lijkt het mij dat niet de juiste mappen zijn aangevinkt (zie mijn vorige posting).
Jouw verhaal wordt pas relevant als wél de juiste mappen waren aangevinkt.

Tijs.
 
All, dank voor jullie antwoorden...het lukt me echter nog niet...en misschien drukt ik me niet duidelijk genoeg uit...

Als ik naar de instellingen ga waar je de mappen kan kiezen die je wil synhroniseren, dan zie ik daar niet alle mappen staan. Een groot aantal mappen KAN ik dus niet aanklikken.
Ik werk op een gloednieuwe surface met windows 10 voorgeinstalleerd...
Vreemd hoe windows dit alles zo moeilijk maakt....
 
Dit is een hoop gedoe en kan onverwachtse gevolgen hebben als je niet weet waar je mee bezig bent.

a. Je kunt je Documenten folder (of Muziek etc.) in zijn geheel verplaatsen naar de OneDrive (synchronisatie-)map. Betekent dat als je Documenten opent je effectief een submap opent onder de OneDrive (synchronisatie-)map. Hier (als voorbeeld) voor je Documenten map:
1. Create a folder within c:\users\<username>\OneDrive called "Documents"
2. In file explorer, right-click your "Documents" library, and click "Properties."
3. Click the "Location" tab, and then click "Move."
4. Navigate to c:\users\<username>\OneDrive\Documents and click "Select Folder."

Your "Documents" Library now lives in your OneDrive folder. You can follow your normal processes to save your documents, and they will automatically sync to the cloud. You can repeat this process with any and all of your libraries or folders.

b. Je maakt een symbolische link naar een map in de c:\users\<username>\OneDrive map
Let op: Als je de symbolische link in die OneDrive map verwijderd vanuit Verkenner, dan is ook de 'echte' map weg! Dus verwijderen van symbolische links moet vanuit CMD via het rmdir commando. Dus, bij het onderstaande, als je de My Documents symbolic link wilt weghalen, dan moet je CMD starten "Als Administrator uitvoeren" en daar dan
rmdir "%USERPROFILE%\OneDrive\My Documents"
Uiteraard moet je dit niet doen als je a. hebt gevolgd(!) want dan gooi je de "echte" inhoud van de map weg (per slot wordt bij a. geen symbolic link gebruikt maar verplaatste je een map naar onder %USERPROFILE%\OneDrive) (!)

Start cmd.exe "Als Administrator uitvoeren"
mklink /J "%USERPROFILE%\OneDrive\My Documents" "C:\users\<username>\Documents"

Netto resultaat van beiden is dat de hele map automatisch wordt gesynchroniseerd. Wil je dat niet, dan zul je b. moeten gebruiken en een andere symbolische link aangeven.
Voorbeeld (iTunes):
mklink /J "%USERPROFILE%\OneDrive\iTunes" "C:\users\<username>\My Music\iTunes"

Zoals je ziet kun je makkelijk fouten maken (verkeerde mapnamen opgeven etc.) en/of de gevolgen van (tijdelijk) niet goed functioneren van Windows op zo'n moment zijn groot, dus het zou van slimheid getuigen dat je deze acties niet uitvoert voordat je een volledige backup hebt gemaakt van Documenten, Muziek etc.

Eigenlijk zie ik liever dat je je met bovenstaande niet bezighoudt als je onvoldoende systeembeheercapaciteiten hebt en (dus) leeft met de beperkingen van OneDrive als het gaat om het selecteren van mappen...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Dank voor de uitvoerige uitleg, ik vreesde al dat het idd zo moeilijk zou worden, en ga op zoek naar een eenvoudiger manier om voor een backup te zorgen dan de synch met OneDrive.

Warme groet,
Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan