Bepaalde nummers branden, hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Met Nero Start Smart wil ik bepaalde nummers (dus niet allemaal) van een originele audio-CD naar een CD-rom branden. Hoe selecteer ik die nummers die ik wil branden?
Wat is trouwens het bestandsformaat van een originele audio-CD?

reactie

Maar als ik ze rip, worden ze vertaald naar mp3 en dat wil ik niet!!!!

reactie

Ik wil het zelfde bestands-formaat behouden zodat ik het op een gewone hifi kan draaien

Als je MP3 brand met Nero zet Nero het om naar het juiste formaat.
Kan je het gewoon afspelen op je HiFitje.....;)
Dat maakt dus niet uit. Gewoon kiezen voor het maken van een audio CD!

Met NERO Burning Rom keuzeoptie Audio CD kun je rechtstreeks nummers vanaf een bestaande CD naar je te maken CD's kopieren mits je natuurlijk behalve je brander ook over een standaard cd-rom station beschikt.

Als je je CD omzet in hele hoge MP3-kwaliteit, zoals een 256 bitrate, dan is er echt geen verschil met de gewone cd-kwaliteit hoor:)

James:)

Laten we nog even wachten:)
Ik zie brbr toch regelmatig voorbijflitsen op mijn scherm, dus ik wacht op de melding in mijn mailbox.:)

reactie aan Lucky Fred

Daar ben ik weer. Vraag: als ik een audio-CD omzet (rip) naar MP3, is dit dan af te draaien op een gewone CD-speler?

De meeste ( bijna alle) CD spelers ondersteunen MP3 niet.
Ja kan dus geen MP3 CD maken en afspelen op een gewone CD Speler!
Hiervoor moet je met Nero (of een ander programma) een audio CD maken en deze converteert MP3 naar een leesbaar bestandsformaat!

Laatst bewerkt:
De MP3 is enkel voor op de computer. Als je converteert, en je wil echte CD-kwaliteit, ga je best voor een bitrate van 256. Ik ben met 192 ook al gelukkig.

Sommige stand-alone apparaten... (nieuwe CD-spelers, meeste DVD-spelers...) ondersteunen het mp3-formaat wel, maar dat was niet de vraag.

Je maakt in je brandprogramma een "Audio CD Compilatie" of "Muziek-CD Compilatie" aan en dan worden het weer gewoon afspeelbare nummers voor elke CD-speler.

Je kunt via start smart van nero ook een audio cd compilatie starten en dan de eerste audio cd erin leggen om nummers van toe te voegen

dan cd 2 erin om nummers toe te voegen enz enz enz.. als je dan gaat branden vraagt nero achtereenvolgens de cds weer om de bestanden er daadwerkelijk af te halen.Maak wel gebruik van de cd database die nero kan aanmaken voor makkelijker herkennen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan