• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Bepaalde rijen omzetten naar kolommen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Wat is er lastig aan VBA ?

Heb je de code überhaupt getest ? En heb je naar het resultaat gekeken ?
 
@Alex007
Komt jou rapportage uit zoiets?
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
Hallo,

Ik haal inderdaad mijn data met Exsion uit onze database, en met deze data wil ik een overzicht genereren die collega's makkelijk kunnen gebruiken. Het overzicht die jij met Power Query hebt gemaakt sluit hier goed op aan. Nu moet ik nog even een slimme koppeling maken zodat ik niet het moet knippen en plakken maar dat de data direct wordt gebruikt naar de Power Query.
 
Wat is er lastig aan VBA ?

Heb je de code überhaupt getest ? En heb je naar het resultaat gekeken ?
Hallo,

Nog niet gedaan maar ga het nu zeker even proberen, ik laat je het weten of het gelukt is.

Alex
 
@Alex007
Ik zou eens contact opnemen met Exsion. Zij werken ook met power query en power BI.
Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Maar ja, zal wel geld kosten. 😊

 
Hier een versie in VBA (niet zo snel als die van snb maar wel eenvoudiger om begrijpen).

een beetje uitleg in de code geschreven die je vind achter het blad.
Hallo,

Dank je dit werkt inderdaad ook goed, zal ook hier even gaan induiken hoe jij e.e.a. hebt gedaan.
Bedankt voor de moeite alvast.

Alex
 
Als er geen verdere vragen zijn vergeet dan niet, in uw eerste post, de vraag als opgelost te zetten.
 
Goedemorgen,

Iedereen bedankt voor het meedenken en uitwerken van mijn vraag.
Met jullie informatie kan ik nu weer verder, soms loop je ergens op vast maar met jullie input kan ik veel.
Ik ga het op beide manieren proberen VBA en Power Query zodat ik daar wat bekender mee wordt.
Loop ik ergens weer echt op vast dan kom ik weer in de lucht.

Gr. Alex
 
Terug
Bovenaan Onderaan