• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bepaalde rijen verwijderen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Artemiss

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Beste Excellers,

Ik wil graag in een bestand mbv VBA alle rijen verwijderen waarbij in kolom G de waarde #N/A staat.

Ik heb nog niet zo heel veel ervaring in VBA en kom zelf eigenlijk niet verder dan:

Code:
Sub Macro3()
'
    For Each Row In Range("A:EE")
        If Value.columnG = "N/A"
        EntireRow.Delete
        End If
    Next
End Sub

Waar ik op vast loop is het omschrijven van: Als de waade in kolom G = "N/A"
Ik weet dat wat er nu staat nergens op slaat, dat heb ik vooral opgeschreven om duidelijk te maken wat ik precies wil en in welke richting ik zat te denken.

Kan iemand mij helpen met de juiste schrijfwijze van deze regel.
Daarnaast ben ik eigenlijk ook vrij zeker van dat "EntireRow.Delete" ook niet klopt, maar ik weet ook dat de andere opties die ik kan recorden hier niet gaan werken, dus ook hierbij vraag ik jullie hulp.

Code:
Range("A1").CurrentRegion.AutoFilter 7, "#N/A"
Range("A2:IV" & Range("G1").End(xlDown).Row).EntireRow.Delete

Het bereik vanaf cel A1 wordt in een autofilter gesorteerd.
Vervolgens worden de rijen verwijderd.

EntireRow.Delete kan dus wel.:thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank voor het antwoord, ik heb dit eerst ook geprobeerd met een autofilter, maar liep dan aan tegen het feit dat ik niet goed wist hoe ik de eerste regel met waarde #N/A kon selecteren.

Dit heb jij volgens mij wel gedaan in jouw antwoord, alleen snap ik niet echt goed wat er staat. Zou je dit stukje kunnen toelichten?

("A2:IV" & Range("G1").End(xlDown).Row).

Door de sortering in de 1e code regel verschijnen alleen de rijen waarvan de waarde in de G-kolom #N/A is.
Die zichtbare rijen worden worden verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan