bepaalde sites niet te laden op mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

mortenzz

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Hoi,

ik heb een probleem en via de klantenservice krijg ik geen normaal antwoord. hopelijk kan iemand me hier helpen.

Ik heb Wifi via een los modem van Ziggo.

Op mijn lenovo laptop werkt alles goed op het WIFI van Ziggo en op de hotspot van KPN.
Op mijn MAC werken slechts een aantal sites (gmail, geenstijl, google) op het WIFI van Ziggo en werkt alles op het hotspot van KPN.

Nu heb ik lopen klooien met de DNS servers maar dit werkt niet (DNS servers veranderd in de wifiinstellingen op mn mac).

Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Dank

Hoi,
Beetje warrig en marginaal verhaal.
Het zou kunnen dat je op je MAC een programma hebt dat bepaalde sites blokkeert, b.v. Spyware Blaster is zo'n programma.
Ook je antivirussoftware op je MAC kan de oorzaak zijn, sommige uitgebreide antivirussoftwarepakketten hebben die opties aan boord.
Verder zou je ook de instellingen van Safari eens kunnen nalopen, ik heb zelf geen ervaring met die browser.
Probeer eens (tijdelijk) een andere browser zou ik zeggen.
Ik kan me niet voorstellen dat de DNS servers hier iets mee van doen hebben.

Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

Bedankt voor je reactie. Mijn bericht kwam na een avond frustratie, vandaar.

Ik heb alle virusscanners en blokkeerapps verwijderd. Daar zit het hem niet in.
Ook heb ik verschillende testen gedaan met andere browsers. Ook daar geen verbeteringen. Zowel Chrome als Safaria doet ie het niet.
Het resetten van het modem zorgt ervoor dat het 1 minuut werkt, daarna blokkeert het weer.

Mijn Mac heb ik in veilige modus gezet en ook dan werkt het niet.
In recovery modus werkt het ook niet.
Op het moment dat ik via een hotspot ga werkt het wel allemaal gewoon.

Iemand misschien nog een idee. Ziggo zegt alleen: Ligt niet aan ons.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan