• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde tekst filteren uit cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riebus85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2015
Berichten
1
Gegroet!

Ik heb heel veel data waarbij ik uit de cellen bepaalde teksten wil filteren. Normaal kom ik met Gegevens > Sorteren ver, maar mijn data is te zeer 'door elkaar' om daarmee te werken. Voorbeeld:

vbexcel1.png

Wat ik concreet wil is uit deze kolom tekst halen, bijv. 'Fam.' en 'Drs.', zodat het er zo uitziet:

excelvb2.png

Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Zou mij veel werk schelen, het alternatief is +10 uur lang handmatig alle 'Fam.' en 'Drs.' etc. eruit halen :eek:
 
Je kan een rij met titels invoegen en vervolgens een autofilter zetten
Vervolgens kan je filteren wat je wil.

Of je gebruikt formules. bv. in B1:

Code:
=DEEL(A1;VIND.SPEC("Fam.";A1;1);LENGTE("Fam."))
 
Hallo,

Misschien zoiets als in voorbeeld?

Mvg
Peter
 

Bijlagen

Het zal wel genoeg zijn Peter, maar 2^15 is het maximum voor Office 2003, vanaf Office 2007 is het bereik veel hoger.
Wel een nette functie :thumb:
 
Hallo Edmoor

Dank.
Met wat zoeken en knutselen tot die functie gekomen.

2^15 is 32768 karakters per cel. Ongeveer genoeg voor Excel 2010.
2^8 is 256 karakters dus net voldoende voor Excel 2003.

mvg
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan