• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bepaalde tekst uit cel welke voldoet aan voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxmaster

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Beste Experts,

Wederom een vraag.
Hoe kan ik uit een tekststring in een bepaalde cel alleen die tekst halen die voldoet aan mijn voorwaarden?
In het bijgeleverde voorbeeld bestand staan in kolom A een aantal regels tekst, in deze tekst staan zogenaamde TAGs. Dit zijn tekststukken vergezeld van een -.
De tekst direct voor het "-" moeten tezamen met het streepje en de daar achter liggende tekst/cijfers naar een nieuwe cel worden gekopieerd. Er komen ook "verkeerde" combinaties voor, deze wil ik ook inzichtelijk maken.
Voor de kleine hoeveelheid in het voorbeeld kan ik dit natuurlijk met de hand doen, maar het betreft een voorbeeld. Ik moet duizenden regels doorzoeken en alleen op het "-" zoeken levert alleen een - op.
Het format van de TAG is minimaal 1 teken voor voor het streepje en maximaal 3 (???-) na het streepje minimaal 3 tekens, maximaal 5 (-?????). Tezamen vormen ze de informatie die ik nodig heb.

XXX-XXXXX

Wie weet hiervoor een snelle oplossing?

Alvast mijn dank!Bekijk bijlage voorbeeld text.xlsx

Test deze eens en zie hoever je komt:

Code:
=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.SPEC("-";A1;1)+4)

De formule was niet compleet:
Code:
=LINKS(B1;VIND.SPEC(" ";B1;1))
Deze voldoet indien je eerst een hulpkolom (B) invoegt en dan tekst naar kolommen toepast voor kolom A.
Dan krijg je al al je cijfermateriaal in kolom B.
Dan werkt deze formule perfect.

Cobbe,

Dankjewel voor de snelle reactie! met behulp van jouw formule en wat eigen is het gelukt. Dankjewel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan