• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde tekst waarde vervangen naar andere tekst waarde in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smucked

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Ik zou graag hulp willen met de volgende situatie. Sorry voor de vage uitleg.. Vind het lastig uitleggen

Even fictieve opbouw

A1 Aap
A2 Kat
A3 Hond
A4 Vogel
A5 Aap

Ik zou dan graag in B1 t/m B5 een vaste waarde willen weergeven.
Wanneer ergens exact in Kolom A Aap staat wil ik in Kolom B naast de rij die Aap bevat een bepaalde waarde weergeven, Zo moet er bijvoorbeeld in B1 & B5 bijvoorbeeld Bal komen te staan, omdat als er Aap staat wil ik Bal terugkrijgen als vaste waarde in kolom B.

Ik wil eigenlijk dus in kolom B de waardes van kolom A vervangen met waardes... en nee, geen zoek en vervang functie. Ik wil namelijk een code die ik vaker kan gaan gebruiken en verder wil uitbreiden met veel tekstwaardes..

Mocht groeperen mogelijk zijn dan zou het fijn zijn.. Dus stel ik wil in kolom B de waarde Bal krijgen op basis van meerdere woorden die in kolom A getypt zijn. Bijvoorbeeld wanneer er Aap en Banaan getypt wordt in Kolom A, wil ik dat deze beiden resulteren in Bal in kolom B. Wanneer er een woord staat dat nog niet eerder gedefinieerd is waarin deze moet wijzigen dan moet in Kolom B het leeg zijn naast dat woord.

Alvast dank.

Laatst bewerkt:
met een formule vert.zoeken(...) en als.fout(...)

O... soms kan het zo makkelijk zijn.. jeetje, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan