• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde waarde in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

allright48

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Ik wil een filter/macro opzetten om bepaalde waarden in 1 kolom te zien te krijgen. Deze kolom heeft als opeenvolgende (tijds)waarde 7.00, 8.20, 9.00, 10.00, 12.20,12.30.
Nu wil ik een macro erop zetten dat ervoor zorgt dat ik alleen de waarden te zien krijg als het verschil tussen opeenvolgende waarden(cellen) meer bedraagt dan 30 min. Bv tussen 9.00 en 10.00 is dit het geval, maar 12.20 en 12.30 niet. De waarden staan in een kolom achtereenvolgens van laag naar hoog.
Wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
hallo , graag een voorbeeld excel_bestandje,
en geef ook aan hoe het antwoord er uit moet zien.

Beste Sylvester,

Bijgaand een voorbeeld bestandje. Het gaat erom dat op basis van de macro alleen de cellen B17 en B18 worden getoond; deze is dan gebaseerd op een gat tussen de tijden van meer dan 45 min.
Alvast bedankt!

Bijlagen

Top, bedankt! werkt erg goed! Meteen een aanvullend vraagje; als ik nu alleen die gearceerde waarden eruit wil filteren, wel met de regio (kolom) A nog zichtbaar. Is dit eenvoudig te realiseren?

Bijlagen

je stuurt een bestand mee, maar daarin staat niet hoe het er uit moet zien.

maar misschien bedoel je dit: (filteren op kleur)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
je stuurt een bestand mee, maar daarin staat niet hoe het er uit moet zien.

maar misschien bedoel je dit: (filteren op kleur)

Dit werkt, bedankt. Ik heb nu een bestand wat ik wil verwerken in deze sheet. Het liefst zie ik dit als volgt: Ik open het "template 3 filter" en daar c/p ik vervolgens het "importbestand" in d.m.v. een (active controle) button. Het "template 3 filter" bestand zie ik dan het liefst met een macro (de VO en kleurenfilter), zodat deze eenvoudig uit te voeren is. Het importbestand heeft betrekking op kolom W (tijden). Is dit makkelijk te maken?Bekijk bijlage importbestand.xlsxBekijk bijlage voorbeeld template 3 filter.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan