• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bepaalde waarde kopiëren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo,

Ik heb een hoofdblad waar allemaal uitslagen komen van verschillende testen. Nu vallen deze testen in bepaalde testgroepen.

Nu wil ik in verschillende tabbladen aangeven welke testgroepen gekopieerd moeten vanuit het hoofdblad naar de andere bladen. Dus als ik op blad 2 in kolom A "kopie testgroep" bijvoorbeeld de groep 17 en 12 invoer dat moeten alle gegevens van deze testgroepen hierheen gekopieerd worden.

Als voorbeeld heb ik een bijlage toegevoegd

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

In ieder geval bedankt voor de eventuele reacties.

Groetjes,

Danielle

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Jaah super heel erg bedankt :thumb:

Als ik in de toekomst de tabbladen verschillende namen wil geven, hoe kan ik dat het beste veranderen in de code?

De code geeft nu aan de de tabbladen moeten beginnen met "Blad" en dan de nummering ervan.

Groetjes,

Danielle

Voorbeeldje: Benoem je tabbladen in een Array
Code:
Sub fltr()
  For Each sh In Sheets(Array("Blad2", "Blad3", "Blad4"))
    sh.Range("C1").CurrentRegion.Clear
    Sheets("hoofdblad").Range("A1").CurrentRegion.AdvancedFilter 2, sh.Range("A1").CurrentRegion, sh.Range("C1")
  Next
End Sub
Of sluit een tabblad uit
Code:
Sub fltr()
  For Each sh In Sheets
    If sh.Name <> "hoofdblad" Then
      sh.Range("C1").CurrentRegion.Clear
      Sheets("hoofdblad").Range("A1").CurrentRegion.AdvancedFilter 2, sh.Range("A1").CurrentRegion, sh.Range("C1")
    End If
  Next
End Sub

Super heel erg bedankt :thumb::d.

Ik ga er mee aan de slag.

Groetjes,

Danielle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan