Bepaalde waarde kopiëren/verplaatsen naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

SHoekstra

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2018
Beste forumleden,

Na veel andere topics hier doorzocht te hebben maar niet kunnen vinden wat ik zocht hierbij mijn vraag voor jullie hulp.

Ik moet dagelijks presentielijsten samenstellen aan de hand van planningen die mij toegezonden worden. Dit doe ik nu handmatig maar zou graag willen dat ik de data kopieer uit de planning, deze plak in mijn voorbeeld bestand, daarna macro activeer welke alles op de juiste plaats zet.

De ranges zijn variabel (als in aantal medewerkers per afdeling), de indeling van het bestand is altijd hetzelfde.

Is het daarnaast ook mogelijk alle bladen d.m.v. een macro tegelijk uit te printen (alle cellen met waarde uitprinten gezien het aantal regels variabel is).

Dank alvast voor de hulp.

Bijlagen

Dan zal het met VBA ook wel kunnen.

Code:
Sub VenA()
  Application.ScreenUpdating = False
  With Sheets("Invoer").Cells(1).CurrentRegion
    For Each sh In Sheets
      If sh.Name <> "Invoer" Then
        sh.Cells(3, 2).CurrentRegion.Offset(1).ClearContents
        .AutoFilter 4, sh.Name
        .Offset(1).Resize(, 3).Copy
        sh.Cells(4, 2).PasteSpecial xlPasteValues
      End If
    Next sh
    .AutoFilter 4
  End With
End Sub

Bijlagen

Nog een toevoeging op de vraag: de afdelingsnaam (kolom D) wil ik "benaming afdeling" vervangen door "alt. benaming afdeling"

Nu lukt het mij wel om één specifieke tekst te vervangen door de andere specifieke tekst maar hoe kan ik efficiënt de hele range D (zover ingevuld) verschillende teksten vervangen door alternatieve benamingen?

Lijkt mij geen toevoeging op de vraag maar een nieuwe vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan