• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde waarde weergeven als het getal tussen bepaalde waarde ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stroal

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2013
Beste forum lede.

Ik heb en getal in een kolom staan.
NU zou ik willen hebben dat als dat getal tussen een bepaalde waarde ligt er in de kolom ernaast een vaste waarde komt staan.

Bijv,

890 =830 Grens van het getal: >=890 en <940

Dit is mij gelukt met:
=ALS(EN(A1>=890;A1<940);830; )

NU komt eigenlijk de vraag.
Hoe kan ik nu op een gemakkelijke manier weergeven dat dit ook zo is voor andere waarde.

Bijv,

940 =880 Grens van het getal: >=940 en <990
990 =930 Grens van het getal: >=990 en <1040
1040 =980 Grens van het getal: >=1040 en <1090
Enzoverder:

Ik wil vermijden dat ik een eindeloze lange formule krijg door de bovenstaande telkens te kopieren.

MVG

Laatst bewerkt:
Stroal,

welkom op helpmij.nl!

kijk eens in de help van Excel bij vertikaal zoeken, volgens mij moet je het in die richting zoeken.
Plaats anders even een voorbeeldbestandje

zie bijlage

Bijlagen

Dank u wel,

Maar
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D2;$A$2:$B$6;2;1);"foutje")

Dat foutje wat hij aangeeft als de waarde niet klopt mag weg.
Als de waarde fout is moet hij geen vermelding geven.
Ik heb het woord fout en de aanhalingstekens weg gehaald en nu geeft hij 0 aan.

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D2;$A$2:$B$6;2;1); )

Hoe krijg ik nu dat er niks in deze cel komt zelfs geen spatie want dan gaat hij in het verdere verloop fouten geven die niet mogen.

gr

Stroal,

Haal alleen het woord foutje weg. Laat de aanhalingstekens staan. dat zou moeten werken.

Ja voor die cel werkt dat.
Maar omdat deze cel wordt gebruikt in andere formules. gaan deze nu fout waarde aangeven.

Stroal,

Even andersom denkend : Het invoer getal is bepalend voor het eindresultaat. Dus als dat getal niet in jouw range past krijg je een fout melding. Kan je geen validatie toepassen op het invoer getal ?

Gelens,

Hoe bedoel je validatie.

Op het invoer getal moet ik een getal kunnen invullen van 0 tot 3000.
Het is toch te gek om hier een validatie voor te maken of begrijp ik het verkeerd.

Gr

als de waarden een regelmatige reeks vormen (bijv. stappen van 50) kun je het resultaat eenvoudig berekenen met

= (A20-940)/50 * x

Stroal,

Als je de tabel van Cow uitbreidt tot de gewenste omvang en een validatie zet op het in te voeren getal ( dus invoer tussen 0 en 3000 ) dan komt er geen foutmelding meer.

Dus ook geen probleem in een volgende formule.

Gelens,

Oke maar als ik nu geen getal invul komt er in de verdere formules nog altijd "#waarde!" te staan.

In het bestand van bsalv doet deze formule precies wat je wil:

=IF(D2<890;"";830+50*INT((D2-890)/50))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan