• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde waarden onder elkaar zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nudi

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
31
Beste Excelexperts

Wellicht weten jullie hier een oplossing voor..

Ik zou graag bepaalde waarden(in dit geval alleen de codes waar een "C" voor staat in de tabblad invullijsteenheidsprijzen, netjes onder kolom A in de tabblad VC-NC onder elkaar willen hebben. Nu staan ze ergens in het midden. Ik zou denken om functie Links en kleinste te kunnen gebruiken, maar het lukt mij nog niet.

Alvast bedankt!

mvg,

Nudi
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand2.xlsx
    23,3 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Analoog aan de eerdere oplossing:
Code:
A16: =ALS.FOUT(INDEX(Invullijsteenheidsprijzen!$A:$A;KLEINSTE(ALS(LINKS(Invullijsteenheidsprijzen!$A$5:$A$32;1)="C";RIJ($5:$32);10^99);RIJ()-15));"")
Let op: dit is weer een matrixfunctie.

Edit: (suggesties)
Code:
B16: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A16;Invullijsteenheidsprijzen!$C$5:$D$32;2;0);"")
F16: =ALS(C16>0;C16*D16;"") (SOM-functie is overbodig)
I16: =ALS.FOUT(G16*D16;"") (idem)
 
Laatst bewerkt:
Beste Alex,

Bedankt voor uw reactie, maar ik krijg iedere keer een foutvenster. Doe ik het misschien verkeerd?
 
Wat voor foutmelding?

Zie bijlage voor (bij mij) werkende versie.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand2 (AC).xlsx
    23,4 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Oh nee, de eerste oplossing werkt toch! U hebt mij weer super geholpen! u bent een topper!:thumb:

Hartstikke bedankt Alex!

Mvg,

Nudi
 
Nog een vraag,

Kan ik ook een "OF" functie tussen voegen als ik bijvoorbeeld codes onder elkaar wil hebben waar een "C" of een "G" voor staan?
 
Een OF functie is niet direct in de matrixformule in te bouwen. Ik heb het gedaan via een omweg...

Voldoet dit?
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Invullijsteenheidsprijzen!$A:$A;KLEINSTE(ALS(LINKS(SUBSTITUEREN(Invullijsteenheidsprijzen!$A$5:$A$32;"F";"C");1)="C";RIJ($5:$32);10^99);RIJ()-15));"")
 
Een matrix voor meerdere letters.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Invullijsteenheidsprijzen!A$5:A$32;KLEINSTE(ALS(LINKS(Invullijsteenheidsprijzen!A$5:A$32;1)=[COLOR=#0000ff]{"F";"C";"G"}[/COLOR];RIJ($1:$28));RIJ(A1)));"")

Versie afhankelijk in de matrix (blauw aangegeven); waar nu een puntkomma staat moet in sommige gevallen een backslash (wordt automatisch omgezet met doorsturen of delen van bestand).
 
Laatst bewerkt:
Yes!!

Dank je wel Harry en Alex voor jullie hulp! mijn vraag is opgelost!

mvg,

Nudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan