Bepalde emails toelaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
hoi, ik ben een website aan het bouwen voor mijn jeugdbeweging,
nu wil ik een pagina maken waar je je kunt inschrijven voor de volgende activiteit.
op de inschrijvngspagina wil ik laten voorzien dat alleen de emails van leden toegelaten worden wanneer je je wilt inschrijven, zodat ik geen spam enz
krijg .
hebben jullie hier een code voor ? (java /css , ...) of kunnen jullie mij hierbij helpen ?

Een Captcha code (moeilijk leesbaar plaatje met lettertekens die overgetikt moeten worden) houdt wel robots buiten de deur, maar geen mensen.
Iedereen zou dan de Captcha kunnen invullen en zich kunnen opgeven.

Ik denk dat er een php-inlog systeem moet komen, waarbij de leden hun naam en een wachtwoord opgeven. Dan wordt met php en een aangehangen database (server-side = veilig) gecontroleerd of naam & ww kloppen, en daarna pas de mail verzonden.

Vooraf moeten dan de leden hun wachtwoord uitgereikt krijgen.
Voor verkeerde invullers kan er de boodschap komen: "Sorry, naam en/of wachtwoord zijn niet bekend. Probeer het nog eens."
Voor robots die met brute force proberen de toegang te kraken, kan via php ook een max. aantal pogingen worden opgegeven.
En voor vergeetachtigen kan er een mededeling komen: "Wachtwoord vergeten? Neem svp contact op met ...".

Voor tips over hoe dat precies moet zou ik zoeken of een vraag zetten in de php-afdeling van dit forum, want dit kan niet met CSS.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

@ CSS hunter : owh cool , is dit moeilijk of valt dit wel mee ? want anders ga ik eerst wel even en online php cursus volgen he .
mss wel een probleempje , ik heb geen eigen server . ik host dit op een gratis webservezr( webs , beperkte dingen doen enzo)
zou dit een probleem zijn om dit te hosten ?

Ladyke

Hi Ladyke, zo gaat dat helaas niet lukken en php is niet iets heel simpels.

Voor de verheldering:
  • CSS = Cascade Style Sheet = opmaak. Dwz de style-regels die Naarling aangeeft.
  • CMS = Content Management System = beheer-systeem voor inhoud, meestal van websites (online, en met PHP of een andere server-side programmeertaal). Voorbeelden zijn: Joomla, Wordpress, Drupal, Webshop-systemen (al of niet onderdeel van Joomla, enz.).
  • PHP = Pre-Processing bij html-pagina's = vooraf-machine (op een server), die bewerkingen uitvoert voordat een pagina naar een bezoeker wordt verzonden. Kan o.a. een pagina samenstellen uit verschillende onderdelen, maar nog veel meer: ook controleren op login-namen, wachtwoorden enz. - Kan ook gebruikt worden zonder CMS.

:)

Laatst bewerkt:
dat van css ken ik :) ben iik nu mee bezig ,
ik heb op dit forum ook een topic staan met een goede webhosting , nu heb ik als antwoord van iemand gekregen deze : http://www.zymic.com/free-web-hosting/
en blijkbaar kan ik hier ook php hosten , klopt dit ?

Ja, klopt, tenminste dat staat op die pagina als je iets naar beneden scrollt.
Alleen zeggen ze dat ze er PHP Ver 5.2.12 op hebben staan, en "We support the latest version of PHP".

Nu is versie PHP 5.4.0 de laatste stabiele versie (zegt php.net/downloads.php). Dus:
  • ofwel ze lopen toch wat achter in de PHP-versie,
  • ofwel het staat nog verkeerd op de site.

Wat de verschillen en overeenkomsten tussen 5.2.12 en 5.4.0 zijn, weet ik niet; ook niet of het verschil ernstige dingen met zich mee brengt als de provider niet de laatste versie heeft. Dat zou je kunnen informeren op de php-afdeling van het forum.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

probeer eerst eens met het maken van een invulformulier(registratie formulier;html) en dan die koppelen aan bijv: post.php.
Ik heb nog wel een simpel php script die een mail stuurt naar jou met daarin de ingevulde gegevens zodat jij die gene kan registreren.
De gene die het formulier invult krijg een aangepaste kopie met daarin: bedankt voor je aanmelding blabla na zoveel tijd krijg je een mail met bevestiging( dit valt allemaal aan te passen)

Als je dit script wilt proberen of mee wilt prutsen stuur me dan een pm.

PS: als je het werkende krijgt kun je altijd aanpassingen doen of juist code toevoegen zodat alleen leden zich kunnen registreren, dat is uiteindelijk wat je wilt neem ik aan.

Groet Beetsma.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan