Bepalen of een lookup field bevat een bepaalde tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

shkipper

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2011
Goeiedag

Ik heb een excel list/table die met sharepoint list is gesynchroniseerd.
En van de kolommen is Username van type Group & Person (lookup). Ik moet die kolom hebben want ik wil dan in de sharepoint list een filter opzetten die gaat filteren op ingelogde gebruiker, en daarom moet het van type group & person zijn.

Nu de probleem is, ik vul die kolom automatisch met een macro, die gaat door alle rijen doorlopen en in de username een userid toevoegen, het kan zijn soms dat niet bestande username wordt in de kolom username toegevoegd wat dan effect krijgt dat ik kan die lijst niet synschroniseren en de reden is, de kolom van username is van een type lookup, dus in die kolommen mogen geen andere waarden voorkomen dat niet in de lijst staan.

Dus ik moet iets in de code schrijven soort van een check, die gaat dan controleren of die user in de lookup is of niet. En hier heb ik uw help nodig.
Dus ik moet de values van dat lookup field ophalen en dan gaan zien of dat username bestaat in de lijst, en als het zo is, dan mag hij de username in dat kolom bij dat record toevoegen anders laat het leeg.
Dus ik zou zoiets moeten zijn

ListVanLookUP=CelMetLookUp.Values
UserID
For each string u in listValueLookup
If(u.contains(UserId)) then
Cell(1,2).Value=userId
Break
End if
Next u

Kan iemand mij helpen, ik zou zeer dankbaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan