Beperking gebruikersrechten XP home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valijn

Banned
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
1.823
Hoi,

Denk een eenvoudige vraag, maar weet de oplossing niet.
Anderen mogen ook gebruik maken van mijn pc.
Ik ben de enige, met een beheerders-account.
Anderen met beperkte rechten.
Wat ik wil, is dat de andere gebruikers de weergave-instellingen onder de mapopties in de Verkenner niet kunnen wijzigen, met name uiteraard:
- Beveiligde en besturingssysteembestanden verbergen
- Verborgen mappen en bestanden niet weergeven

Bij voorbaat dank voor de reacties,

Valijn
 
:confused: Helaas beschikt xp home niet over dat soort Groeps en security beleid, upgraden naar xp pro is dan wel noodzakelijk.

Maar een beperkt account heeft geen rechten over systeem bestanden, en kan alleen de weergave instellingen in dat account veranderd worden en niet voor het gehele systeem. :)

Ps.
Misschien vind je dit scriptje wel wat, plaats een snelkoppeling op je buroblad of werkbalk naar dit script, klik er op en je kan je verborgen bestanden zien respectivelijk niet zien..
http://www.theeldergeek.com/forum/index.php?s=&showtopic=8817&view=findpost&p=70804
 
Laatst bewerkt:
Nuja, misschien is upgraden naar pro wat overdreven. Maar ik meende ergens ooit eens gelezen te hebben dat je via een registerhack naar pro kunt gaan. zal ik eens even opzoeken.
 
:eek: Deze register sleutel werkt inderdaad ook voor Home

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoFolderOptions"=dword:00000001

Plak code in kladblok en sla op als NoFolderOptions.reg en pas toe in alle accounts behalve je eigen admin account..

dan zijn in ieder geval de mapoties voor alle ander niet meer bereikbaar..

:thumb:

(Wil je het ongedaan maken surf in register naar die sleuten en verander dword waarde naar 0 of verwijder deze..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan