Beperking van 50 e-mailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansjevery

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2003
Hey daar,
Ik heb na lang zwoegen eindelijk mijn online e-mail programmaatje klaar. Het is bedoeld voor de website van een koor, de leden kunnen zo via de site een mail sturen naar het hele koor, dan moet de webmaster het niet steeds forwarden. Alles werkte perfect, met een extern adressenbestand zodat het gemakkelijk aan te passen is. Vanaf de moment dat ik het adressenbestand van het koor er definitief inzet loopt het fout, het koor telt 55 leden, dus ook 55 adressen. Na lang zoeken heb ik dus ontdekt dat er blijkbaar een beperking is van 50 adressen om naar te sturen (logisch eigelijk, tegen spammers natuurlijk). Maar ik zit nu wel met een probleem: vraag1: is dit een beperking van de host/server of een beperking die ingebouwd zit in PHP en onveranderlijk is? vraag2: is er een workarround?

Groetjes
Hansje

dat is beperking van de host, kan je niet contact op nemen met de host om misschien meer adressen te krijgen? Of een andere host nemen die wel onbeperkt aantal e-mail adressen weggeeft (pop3 of forward)

De simpelste oplossing lijkt mij een script te maken om zeg maar steeds per 25 adressen een email te sturen.

Dus hij stuurt steeds de mail eerst naar de eerste 25 personen daarna herhaalt de code zich zodat de volgende 25 adressen aan de beurt komen. Zijn er dan nog meer adressen dat komen die in de daarop volgende "verzending" aan de beurt.

Oftewel een loop.

[php code heb ik niet voor je, wellicht iemand anders. Ik denk dat je de functie for hierbij kunt gebruiken]

Laatst bewerkt:
oooops, verkeerd de vraag gelezen. IK dacht dat iedereen zijn eigen e-mail kreeg.
Maar idd, de manier van Tha Devil is ook de makkelijkste lijkt me.

Als je dat per 'x' adressen doet,

Oeioei,... nu voel ik (ben ik) mij echt dom... het probleem was dat op plaats 51 Een naam stond die er ongeveer zo uitzag: D'haane... ja, met het ' . Om er zeker van te zijn dat een limiet was van de server heb ik gewoon een gratis server gezocht, het erop gezet, en die gaf mij een parse error op lijn 53. Toen wist ik wel hoe laat het was, ik de naam veranderd in D\'haane, nu doet hij het wel. Ik zei dat ik willekeurig 5 moest schrappen, maar dat ging over 50 tot 55 schrappen en 47 tot 52 schrappen, 51 was dus altijd mee weg...

Sorrie dat ik jullie tijd zo verprutst heb.

Groetjes
Hansje

Hoevaak mij zoiets wel niet is overkomen, je hebt dan een probleem en je denkt dat het in je code zit. Dan blijkt gewoon dat er iets mankeert dat helemaal niet met je code te maken heeft.

Belangrijkste is in ieder geval dat het probleem nu is opgelost ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan