Beperkingen custom order list --> sorteerstructuur toevoegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra1978

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hallo,

Via een macro genereer ik vanuit een start-en einddatum en het 'dagmoment', een lijst met cellen die als inhoud hebben: datum + dagmoment.
Zo krijg ik bvb deze lijst:
1/09/2020 di-v 8/09/2020 di-v 15/09/2020 di-v 22/09/2020 di-v 29/09/2020 di-v 6/10/2020 di-v 13/10/2020 di-v 20/10/2020 di-v 1/09/2020 di-n 8/09/2020 di-n 15/09/2020 di-n

De allerlaatste stap in mijn proces is dat ik deze lijst chronologisch geordend krijg.
Hiervoor heb ik eerst custom list proberen te gebruiken. MAAR...blijkbaar is de custom list beperkt. Mijn lijst bevat dan namelijk alle datums van 1/9 tot 30/6 in drievoud (exclusief vakanties en zondagen).
Dit betekent dat ik op het moment geen enkele manier zie om dit te sorteren, wat al mijn werk teniet zou doen, en het is een heus werkje geweest...

Bestaat er een mogelijkheid om in VBA een sorteerstructuur vast te leggen die te gebruiken is met mijn gegevens? dus iets van: teken 1 en/of 2 sorteren van 1tem31, dan teken 4en5 sorteren op van 01 tot 10 enz. ?
Of, bestaat de mogelijkheid om de customlist langer te maken?

(een voorbeeld bestand is niet nodig denk ik)

alvast bedankt

Doe er vooral een voorbeeldje (zonder privacy gevoelige gegevens uiteraard) bij, zou ik zeggen. Dat kijkt een stuk makkelijker, en je krijgt geheid sneller antwoord.

Hey Vena,

Dat zou inderdaad de meest logische oplossing zijn, maar...ik heb de datums en de dagmoment op een rij laten invullen, en deze nadien samengevoegd.
bijgevoegd vind je mijn bestand.
Nu ben ik ondertussen toch aan het proberen om de datums en dagmomenten in 2 kolommen te laten genereren, op een ander tabblad, dan te sorteren, en dan samen te voegen in 1 cel per moment. En dan nadien terug in een rij te plakken achter elkaar.
Spijtig dat ik zo laat pas ontdek dat mijn eerst opgezette plan helemaal niet lukt..
Hierbij nog eens het bestand.
als er iemand weet of de custumlist uit te breiden is, hoor ik het graag.
(customlist staat dan in tabblad 'lesdata2', gegenereerde lesmomenten staan in tabblad uurrooster vanaf kolom 'NK').

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan