• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beperkt aantal digits in een cel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donaldvdw

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Goedemiddag,

Ik zoek een methode om in excel slechts de laatste 3 digits van een getal weer te geven via CELOPMAAK, NIET via een formule.
BV Getal 450789 => weergave in cel 789

De bedoeling is wel dat excel nog steeds weet dat het om getal 450789 gaat om verdere berekeningen mee te doen.

Alvast bedankt voor uw hulp,

Donald

De laatste drie weglaten gaat wel, maar het zou me zeer verbazen als zonder formule kan wat jij wilt.

Waarom zou een mens dat nodig kunnen hebben? :)

Met een verborgen hulpkolom kan het wel met rechts(getal;3).
Je kan het getal ook als tekst in de cel zetten dan lukt het wel.

Laatst bewerkt:
Hallo Cobbe,

Bij deze een woordje uitleg waarom ik dit nodig heb.
De bedoeling is om een ganse lijst via een projector op een scherm weer te geven. Om plaats te winnen , wil ik enkel de laatste 3 digits van het getal laten zien, maar aangezien aan het oorspronkelijke getal een voorwaardelijke opmaak vasthangt, dient excel wel met het volledige getal rekening te houden.
Maw om de getallen te projecteren, heb ik de duizendtallen (en hoger) niet nodig, maar om de cel te laten veranderen, heb ik wel het volledige getal nodig. Ik hoop dat dit de zaak wat verduidelijkt.

=> Zou een VBA scriptje een optie kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Don

Dag Cobbe,

Bedankt voor je voorstellen maar beide oplossingen zijn geen optie voor mij:

1/ tekst formaat => dit verhindert mijn voorwaardelijke opmaak vd cel die checkt of de celwaarde kleiner is tov een andere cel in mijn werkboek

2/ Formule => dit werkt niet omdat excel op dat moment het volledige getal 'kwijt' is en daardoor ook de voorwaadelijke opmaak niet meer werkt.

Toch bedankt voor de moeite :)

Don

Beide argumenten kloppen niet.

Zijn beiden te omzeilen ook voor Voorwaardelijke Opmaak.

Post maar eens een voorbeeldbestandje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan