• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Beperkt aantal rijen/kolommen zichtbaar maken bij delen bestand

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijnbm

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Goeiemiddag,

Voor mijn werk gebruik ik een Excelbestand met een overzicht van cliënten. Sommige cliënten worden (ook) door een onderaannemer geholpen. In het Excelbestand staat in een kolom welke onderaannemer van toepassing is.
Wat ik zoek is een manier om met zo'n onderaannemer het bestand te delen waarbij hij alleen de rijen ziet waarbij hij in één van de kolommen als onderaannemer is aangemerkt.
Het alternatief is om voor iedere onderaannemer een apart bestand bij te houden maar dat is erg veel werk en gaat geheid tot fouten leiden.

Is hier een manier voor?

Wat ik zou doen is een macrootje maken die een unieke lijst met onderaannemers maakt en vervolgens voor iedere onderaannemer een kopie maakt met daarin alleen zijn gegevens. Dat bestand deel je dan met de onderaannemer. Heb je nieuwe gegevens, dan voer je je macrootje opnieuw uit.

Dat is een idee ja.
Er zijn dus geen manieren om een deel van de info af te schermen o.b.v. een celwaarde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan