• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beperkt aantal tekens doorschrijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LauravT

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Middels een formulier in Excel zet ik via VBA de inhoud van een tekstvak door naar een bepaalde cel.
Dit werkt allemaal prima.

Code:
Sheets("Blad1").Cells(EERSTELEGERIJ.Row, 8).Value = TB_Tekst

Echter loop ik nu tegen een geval aan waarbij hij telkens een fout geeft "Fout 1004 tijdens uitvoering: Door de toepassing of door object gedefinieerde fout.".
Heeft iemand een idee waar dit mee te maken heeft?
Zat zelf te denken aan de lengte van de tekst, maar als ik deze direct in de cel plak is het geen probleem. Zit er een beperking van aantal tekens op het overzetten met VBA?

Dat begrijp ik, maar mijn tekstbox heet TB_Tekst.
En hij werkt eigenlijk ook gewoon, maar op een gegeven moment niet meer.
Daarom denk ik dat het aan de lengte van de tekst ligt, bij minder tekst lukt het nl wel.

Heb je ook bij de eigenschappen gekeken?
Verder zo ik het niet weten, plaats anders een voorbeeld die de fout weergeeft.

Volgens mij klopt je vba regel niet,

Code:
Sheets("Blad1").Cells([COLOR="#FF0000"]EERSTELEGERIJ[/COLOR].Row, 8).Value = TB_Tekst

dit is geen Engels commando , vba verstaat alleen maar Engelse commando's
verder is ("Blad1") ook werkelijk de sheetnaam van het tabblad,
Moet die TB_tekst altijd naar een specifieke cel weggeschreven worden of naar een cel op de eerste lege rij in een bepaalde kolom ?

Anders maak een Voorbeeld bestandje zoals ExcelAmateur al aangaf.

Wat een speculatie allemaal hier. Een voorbeeld bestand was te veel moeite? Hoe wordt de variabele EERSTELEGERIJ gevuld?

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage HM test.xlsb

Zie bijlage.
Als ik bij Truus de laatste 2 alineas nogmaals toe willen voegen aan het verhaal kan dit niet.
Ligt dit aan de lengte van de tekst, zit daar een limiet aan? Of mis ik iets en heb ik het zelf ergens gelimiteerd?

(Ik weet dat het al behoorlijk veel tekst is,.. maar dat is noodzakelijk voor het daadwerkelijke bestand)

Maak er eerst eens VBA van en lees je eigen vraag eens en vergelijk het met het geplaatste voorbeeld. Je kan in een cel maximaal 32.767 tekens schrijven en dat lukt mij ook zonder probleem. Bestuur de bijlage maar eens.

Bijlagen

Ik heb er naar gekeken, maar toch lukt het niet in het daadwerkelijk bestand.
Als ik korte tekst toevoeg is het geen probleem, bij langere tekst geeft ie een fout aan.
Het aantal tekens ligt dan nog onder de 32767 tekens.

Bij het toevoegen van 500 tekens geeft hij sowieso een foutmelding bij het wegschrijven van de tekst naar een cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan