Beperkt internettoegang nieuwe laptop (draadloos)

Status
Niet open voor verdere reacties.

KayDeMan

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Sinds enige weken ben ik in het bezit van een nieuwe Asus laptop. Prachtige laptop en razend snel, mocht ook wel wat gekost hebben.

Nu heb ik het volgende probleem, ik heb beperkt internettoegang. De draadloze verbinding valt continu weg. Bij ons thuis heeft veder niemand hier last van, zowel draadloos als met kabel. Ik heb nog niks geprobeerd met de kabel, maar dat is ook niet de bedoeling!

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Zou dit misschien kunnen liggen aan het feit dat ik s'avonds als mijn moeder het internet eraf haalt, dat ik op het internet van de buren ga? Dat er iets gebeurt met het IP/de verbinding?

Bedankt, Kay

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met "s'avonds als mijn moeder het internet eraf haalt"?

Wat bedoel je met "s'avonds als mijn moeder het internet eraf haalt"?

In de avond haalt mijn moeder het internet eraf, van de stroom. Dan ben ik nog niet klaar met gamen, en ga ik op het netwerk van de buren. De volgende dag weer op mijn eigen. Maar heb vreselijk last van het internet momenteel, dat gewoon van onzelf is, wat de hele tijd aan en uit gaat. En bij de rest van de laptops/pc's in huis niet.

Ok, vertel mams eerst maar eens dat er niet een reden te bedenken is, anders dan te voorkomen dat jij tot diep in de nacht zit te gamen terwijl je 's morgens weer naar school moet, waarom de router 's nachts van de stroom af zou moeten...

Ok, vertel mams eerst maar eens dat er niet een reden te bedenken is, anders dan te voorkomen dat jij tot diep in de nacht zit te gamen terwijl je 's morgens weer naar school moet, waarom de router 's nachts van de stroom af zou moeten...

Dat gaat niet lukken, en ze willen er stroom mee besparen.

Maar goed, ontopic, hulp aub?

Het verbruik van de router is centenwerk, maar hé, mams betaald...

Verbinding met het netwerk van de buren geeft geen problemen? Welke mate van beveiliging is in jullie router ingesteld?

Staat MAC-filtering misschien aan?
Ik kan me indenken dat je pc een ip-adres van de buren krijgt waar jullie router zich in verslikt.
Overtuig mams ervan de router een dag of 2 aan te laten en zie of dat verschil maakt.

Ps,
Aardige buren heb jij trouwens...

Overigens is het niet nodig om elke post te quoten. Onderaan klikken op [snel reageren] volstaat, anders wordt de topic onnodig lang...

Laatst bewerkt:
We hebben een MAC filter lijst inderdaad, daar staat mijn adres in.

Maar ze gaat het internet er niet op laten, zeer eigenwijs. Niet meer op het internet van de buren dus (Aardig idd, onbeveiligd) is de oplossing?

Moet er nu nog iets gebeuren aangezien er een foutje is ontstaan in de router?

Laat de router even voor wat het is. Even niet meer op t netwerk van de buurtjes en zie of het verschil maakt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan