Beperkt virtueel geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
KRIJG DE VOLGENDE MELDING:

Beperkt virtueel geheugen

Het systeem heeft geen wisselbestand, of het wisselbestand is te klein.

Open config-geavanveerd etc...
Geef een begingrootte en een maximale grootte voor het wisselbestand op.

Nu is mijn vraag: hoe bepaal ik deze twee groottes?
hellupje

Welke Windowsversie? Hoeveel ruimte heb je nog vrij op de harde schijf (Partitie C: )

hoi...
sorry.. was ff onvolledig...
Windows XP pro
7 gb over aan ruimte op C:..
512 Mb geheugen..

Volgens mij gaat het dan net zo als bij Windows 2000.

Start > instellingen > configuratiescherm

Kies Systeem > tabblad geavanceerd > button "
instellingen voor prestaties"

Daar kun je via de button "wijzigen" de grootte van het wisselbestand (virtueel geheugen) aanpassen. Rond de 512MB is meer dan voldoende.

Die regel is verouderd. Bij meer dan 1GB RAM-geheugen is virtueel geheugen uit te schakelen, zou je die regel toepassen dan heb je een virtueel geheugen van 2GB, erg veel dus.

Bij een Pentium 1/2 met 32~64 MB is die stelling redelijk, tegenwoordig niet meer.

Zelf heb ik 512MB RAM geheugen en een virtueel geheugen van 512MB. Ik doe erg veel aan videobewerken en dit gaat perfect.

vreemd

Heel gek hoor maar nu vul ik bij allebei 512 in...
Dan krijg ik de melding dat de computer opnieuw opgestart moet worden.. dus dat gebeurt.. start de computer opnieuw op, krijg ik precies dezelfde melding... dat is toch raar?!
En als ik dan kijk bij dat geheugen staat er wel nog steeds: 512-512
Hoe krijg ik die foutmelding nu weg?

Re: vreemd

Geplaatst door DaanM
En als ik dan kijk bij dat geheugen staat er wel nog steeds: 512-512
Hoe krijg ik die foutmelding nu weg?
Vul eens bij beide 768 in.

k ben aan het stoeien met het artikel van microsoft en zie staan:

Als u meer informatie wilt over het opstarten van de computer in de Veilige modus, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base: Klik op Toevoegen, typ computernaam \system en klik op OK.
Als u meer informatie wilt over het opstarten van de computer in de Veilige modus, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base: Klik op Toevoegen, typ computernaam \Administrators , klik op OK en klik vervolgens nogmaals op OK. Vergeet niet dat u Administrators moet typen en niet Administrator .

Maar ik heb geen idee waar ik dat moet zoeken... Ze hebben het over TOEVOEGEN, TYP COMPUTERNAAM... maar waar? Wat moet ik geopend hebben?

ik geloof dat ik iets gevonden heb..
heb alles gedaan wat er in het artikel staat, maar toch blijft windows hangen bij het WELKOM scherm.. dus er zit nog iets niet goed.. ik hoop dat iemand DE suggestie heeft..

En als je XP gewoon van de Cd er overheen zet dan? Misschien is iets beschadigd...

dat had ik gedaan, maar dat werkte echt niet.. t schoot echt niet op.. ik heb een image die ik had eroverheen gezet.. maar dat was niet de meest sierlijke oplossing omdat er ondertussen toch al wat dingen bijgezet waren..

Als je meerdere partities hebt, probeer dan eens een andere partitie om het virtueel geheugen op te laten draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan