• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beperkte beveiligen van een werkblad.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wogma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wogma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2015
Geachte,

Ik heb een excel werkblad waar de gegevens voor sommige cellen automatisch (om de 10 min.) worden ingelezen en weer gegeven van uit een andere programma.
Omdat het document ook door anderen wordt gebruikt, wil ik deze cellen beveiligen.
Als ik deze cellen beveilig in excel, worden de automatische opgehaalde gegevens niet meer weergegeven in de cellen.

Weet iemand hoe ik deze cellen ontoegankelijk kan maken voor anderen en toch nog de automatische op gehaalde gegevens blijft weergeven?

Alvast bedank,

Vreemd dat de gegevens niet worden weergegeven als je de cellen beveiligt.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de gegevens niet worden bijgewerkt?

Mijn voorstel is om bij het inlezen in te bouwen dat de beveiliging van het werkblad eerst wordt opgeheven en na afloop weer wordt toegepast.
Dan is het wel zaak om de VBA-code ook te beveiligen (anders kan iedereen het wachtwoord zien) en om error handling in te bouwen zodat je niet met een onbeveiligd werkblad blijft zitten, mocht er iets fout gaan tijdens de uitvoering.

Waarschijnlijk denk ik te simpel.
Maar misschien ben je hier iets mee?
D4 , D6 en D8 zijn niet bereikbaar, zonder dat je de beveiliging moet inschakelen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Probeer deze eens:
Code:
Sub Dotchie()
Dim sh As Worksheet
Dim myPassword As String
myPassword = "[COLOR="#FF0000"]uw paswoord[/COLOR]" [COLOR="#008000"]'aanpassen[/COLOR]

For Each sh In ActiveWorkbook.Worksheets
sh.Unprotect Password:=myPassword
Next sh

[COLOR="#008000"]'Uw bestaande code hier plaatsen[/COLOR]

For Each sh In ActiveWorkbook.Worksheets
sh.Protect Password:=myPassword
Next sh

End Sub
Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug