Ik heb het volgende probleem met men internet.Toen ik vandaag op internet wou gaan op mijn PC kreeg ik een geel uitroepteken te zien in men balk van het internet en stond er beperkte of geen interverbinding(windows XP). Op mijn laptop gebruik ik win 7 en daar had ik geen enkel probleem met men internet. Ik heb gekeken naar het ip-adres en dat begint met 169. dus dat is al niet goed.. Ik heb de modem en router al gereset alhoewel het daarmee niets zou te maken moeten hebben en het bleef hetzelfde. Ik heb dan in dos ipconfig /release en ipconfig /renew getypt maar het blijft op een ip van 169.xxx.xxx.xx staan. Ik heb dan mijn pc geformateerd en er win 7 opgeplaatst omdat ik toch al van plan was één dezer dagen te doen en heb nog steeds dezelfde fout, ook al is alles geformateerd. Dan heb ik mijn Wireless DWA-140 Rangebooster N usb adapter van D-Link opnieuw geinstallerd en hij krijgt een verbinding maar nog steeds met beperkte toegang. Ik heb dan gebeld naar Telenet en daar zeiden ze dat mijn internet normaal goed moet zijn en dat het waarschijnlijk lag aan mijn d link adapter en ik nieuwe drivers moest opzoeken en als dat niet lukte de adapter wss kapot zou zijn alhoewel het nog maar 2 maand oud is en de pc hem nog herkend en het lichtje nog brand ben ik nog niet zeker of het dat wel is. Ik heb de adapter dan geprobeerd op mijn laptop waar men internet normaal wel goed werkt en met de adapter krijg ik dan ook beperkte toegang. Ik heb dan maar de driver vanop http://www.dlink.be/cs/Satellite?c=...07002105&pagename=DLinkEurope-NL_BE/DLWrapper gedownload die onderaan staat en die op de andere pc dan geinstalleerd maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan nog geen direkt verbinding leggen van de modem naar de PC dus is er nog een andere mogelijkheid buiten een nieuwe adapter kopen of direkt verbinding leggen?
Alvast bedankt, Jochen
Alvast bedankt, Jochen