Beperkte LAN/Internetverbinding snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvano08

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Hallo allemaal,

Sinds een jaar of twee heeft mijn computer een beperkte internetverbinding-snelheid van slecht 10MB/ps (hij is bedraad verbonden met een verdeelpunt, die weer is verbonden met de router), terwijl mijn broertjes draadloos met de router verbonden laptop een verbindings-snelheid van ca. 50 MB/ps heeft. Het is dus overduidelijk dat mijn pc (en trouwens ook die van mijn vader die bedraad met het verdeelpunt is verbonden) een snelheidsbeperking hebben.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan oplossen, want ik ondervind er al een tijdje problemen van, bijv. bij het laden van YouYube filmpjes.

Graag een zo makkelijk mogelijke oplossing, want ik weet nog niet al te veel van internetverbindingen af.

Groeten, Silvano08

zou het dan slimmer zijn om de pc eens direct bedraad of draadloos te proberen te verbinden met de route. Gewoon om het maar even te proberen

Ik denk dat het aan mijn verdeler ligt, want die verdeelt mijn en mijn vaders pc omdat wij toendertijd (4 á 5 jaar terug) nog niet kabels hadden die lang genoeg waren om rechtstreeks met de router te verbinden. En die Hub-verdeler is behoorlijk oud en van een onbekend merk, waardoor ik denk dat hij de volgens mijn router aangeboden snelheid via ethernet van 100mb/ps maar doorlaat met een snelheid van 10mb/ps. Dus ik denk dat ik als ik kabels heb die lang genoeg zijn om direct met de router te verbinden de maximale snelheden wel kunnen worden behaald.

Zou heel goed kunnen. Heb het probleem zelf ook gehad. Je kunt ook een snellere verdeler kopen en ertussen zetten.

Probleem opgelost!

Het lag aan de verdeler, die was oud en gaf maar een maximale snelheid van 10Mb.
'K heb die verwijderd en de pc's rechtstreeks aangesloten aan de router.
De snelheid is nu 100Mb/ps (!), vertienvoudigd dus.
Bedankt:thumb:

Groeten Silvano08

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan