Beperkte netwerk verbinding na her/opstart Asus P6T deluxe V2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnyboy2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2012
Wanneer ik mijn pc (windows 7 64x) opstart/herstart heb ik een beperkte verbinding (wel netjes een ip adres ontvangen en in het juiste subnet)
Ik kan alles in mijn netwerk dan ook gewoon benaderen.
Echter heb ik geen internet verbinding.
Wanneer ik nu de netwerk adapter uitschakel en weer inschakel doet alles het meteen weer. En ook snel en stabiel.

Ik heb al geprobeerd updates van de netwerk kaart en chipset te instaleren en de bios te flashen na de laatste versie helaas zonder het gewenste resultaat.

Even de situatie schetsen:

Moederbord: Asus P6T deluxe V2
Switch: cisco SG300 10P
Modem: H220N ZTE van KPN (glas)

Tussen pc en switch heb ik twee netwerk kabels (link aggregation) 2Gb/s. Echter is het probleem er ook met een kabel aangesloten.

Het lijkt wel of de pc te snel opstart voor de netwerk kaart.:shocked:
Ik heb meerdere pc's in dit netwerk (zelfde switch) en deze starten wel meteen goed op.

Is er iemand die dit probleem kent?
Of iemand die me kan helpen een oplossing te vinden?

Al vast bedankt

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Wat je zou kunnen proberen en dat in 99% van de gevallen werkt, is de installatie van je netwerkadapter ongedaan maken (installatie ongedaan maken). Herstarten en de hardware wordt opnieuw gevonden en opnieuw geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Ok, behalve bovenstaand, wat rigoreus doch zeker in de meeste gevallen effectief, kan je ook even een keer de router(s) & switch(es) laten "doorlopen". Zeker als je de neiging hebt om er vaak computers bij te prikken:

Alles even afsluiten & uitzetten, router(s) & switch(es) minstens een kwartier uit laten staan, & dan de hoofd-modem/router helemaal laten opstarten, dan 1 voor 1 alle apparaten erachter idem.

Nog een methode is op de computer zelf als (een) Beheerder de Opdrachtprompt openen, & typ dan:

ipconfig /release

ipconfig /flushdns

ipconfig /renew

Na wel of niet succesvol voltooid, DOS-venster sluiten & herstarten.

Dankje voor jullie reactie en zo snel ook :thumb:

Ik heb een boel stappen door lopen.
Allereest de drivers verwijderd. omdat ik gebruik maakte van link aggregation moest ik de drivers van de Marvell site downloaden. Zo ver ik weet kan dit niet met de "standaard" asus LAN drivers.
Maar ik ben dus terug gegaan na een LAN aansluiting met de standaard drivers. Lan1 levert zelfde probleem op en Lan2 werkt wel.
Het gekke is wanneer ik de LAN verbinding uit schakel en meteen weer in werkt alles wel. Ik kan dit nog niet helemaal goed verklaren.
Zijn er misschien mensen die ook 2 lan kabels aangelsloten hebben op een asus bordje? (link aggregation) hoe werkt dit?
Ik twijfel nu of het de drivers zijn van Marvell (nodig om een link aggregation op te zetten) of dat ik een probleem heb met een Lan poort waardoor het niet werkt.

Nog maals dank voor jullie hulp ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan