beperkte of geen verbindings mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcniver

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
10
Hoi,

Ik heb sinds kort internet via UPC.
Sindsdien heb ik problemen om een netwerk in de lucht te krijgen.

Ik weet niet of ht aan mijn router ligt, of dat er bij mijn modem al iets misgaat.

Als ik namelijk een laptop aan mijn modem hang (rechtsreeks via UTP) gaat dit goed en heb ik prima verbinding.
Als ik hierna een andere laptop aan dezelfde UTP hang, krijg ik een melding dat ik beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heb.
Ik kan dan ook niet op internet. Als ik mijn UPC modem reset (power off) dan kan ik wel et internet op.

Nou hoopte ik dat ik met een draadloos netwerk deze problemen op kon lossen, maar na instellen van netwerk kan ik met geen van de aanwezige laptops het net op. Krijg steeds de melding dat er beperkte tot geen verbindingsmogelijkheden zijn, terwijl ik wel vol bereik heb met mijn draadloze router. (en ben verbonden)

Ik hoop dat jullie me met dit probleem kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Nivard
 
Zet alles eens uit, en dan 1 voor 1 weer aan. Eerst je modem aan, wachten tot hij volledig is opgestart dan je router, en dan je laptop's
 
Zet alles eens uit, en dan 1 voor 1 weer aan. Eerst je modem aan, wachten tot hij volledig is opgestart dan je router, en dan je laptop's
Dit heb ik al eens geprobeerd, omdat dat zonder router ook leek te helpen, maar dat mocht helaas niet baten.
 
Nou hoopte ik dat ik met een draadloos netwerk deze problemen op kon lossen, maar na instellen van netwerk kan ik met geen van de aanwezige laptops het net op. Krijg steeds de melding dat er beperkte tot geen verbindingsmogelijkheden zijn, terwijl ik wel vol bereik heb met mijn draadloze router. (en ben verbonden)

Heb je de mogelijkheid om de laptop met een kabel in je draadloze router te steken? Werkt het dan wel?
 
Hoi,
Ik heb gister voor de zekerheid toch nog maar eens de mogelijke oplossing van petje11 geprobeerd.
Het resultaat was dat ik met mijn laptop verbonden was met het netwerk (uitstekende signaal sterkte).
Ik kon echter nog steeds niet het internet op. IE openen resulteerde in een foutmelding en ook msn wilde niet verbinden.

Enig idee waar dat aan kan liggen? ik lijk dus wel verbinding te hebben, maar laptop doet er niks mee.
Kan er iets verkeerd staan in de instellingen van de router of is het waarschijnlijker dat er in mijn laptop iets scheef zit?
 
Heb je de mogelijkheid om de laptop met een kabel in je draadloze router te steken? Werkt het dan wel?
Die mogelijkheid is er wel, werkte eerst niet, maar nu ik draadloos wel verbonden ben, maar vervolgens niks kan, zal ik dit ook nog maar eens een kans geven.. :confused:
 
Ik heb sinds kort internet via UPC.
Sindsdien heb ik problemen om een netwerk in de lucht te krijgen.
1. Heb je een modem van UPC
2. Heb je een router van UPC (Netgear) of een andere
3. Heb je het CD-tje van UPC gedraaid?
4. Is je netwerkkaart in Apparaatbeheer OK, d.w.z. geen geel teken? Dan zou bekabeld moeten werken.
5. Is je draadloze netwerkkaart OK, zo niet driver ophalen via internet (kabel)
6. Heb je via de software van het CDtje op het netwerk van je provider ingelogd en de WEP of WPA-sleutel ingegeven? Dan zou draadloos moeten werken.
Zie overigens voor een casus zonder CDtje
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=58719 en dan met name post #32

Als je alles gehad hebt, post #2 van Petje doen
 
Laatst bewerkt:
1. Heb je een modem van UPC
2. Heb je een router van UPC (Netgear) of een andere
3. Heb je het CD-tje van UPC gedraaid?
4. Is je netwerkkaart in Apparaatbeheer OK, d.w.z. geen geel teken? Dan zou bekabeld moeten werken.
5. Is je draadloze netwerkkaart OK, zo niet driver ophalen via internet (kabel)
6. Heb je via de software van het CDtje op het netwerk van je provider ingelogd en de WEP of WPA-sleutel ingegeven? Dan zou draadloos moeten werken.
Zie overigens voor een casus zonder CDtje
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=58719 en dan met name post #32

1: ik heb een modem van UPC
2: ik heb een router van Philips (CAW7740N) -> met een bijgeleverde cd. (die ik ook heb gebruikt)
3. ja dus
4. netwerkkaart is OK
5. OK, met andere netwerken doet hij het wel namelijk
6. Ik heb een WPA-sleutel ingegeven,

Het enige probleem dat ik had was dat er tijdens het gebruik van het cd'tje wat dingen fout gingen (foutmeldingen over de bekabeling die wel goed is want ook werkt zonder router)
Ik heb dus (handmatig) toen via het ipadres van de router mijn WPA sleutel ingegeven.

Ik vind het gekke vooral dat we wel contact maken en kunnen "inloggen op de router, maar daarna geen zichtbare verbinding met het internet krijgen.

Ik heb ook even gekeken naar de post waarnaar je verwees, maar dat heeft me ook niet echt geholpen, omdat ik last heb om van Vista naar XP te vertalen.. :)

Wat kan ik nu verder het beste doen???
 
Het is gelukt!
Mijn oplossing:
Ik heb zowel mijn modem als mijn router een pin reset gegeven en nogmaals van de stroomvoorziening gehaald.
Vervolgens netjes volgens de handleiding van mijn philips router aangesloten en de cd gerund,
Daarna werkte het eigenlijk meteen.

De pin reset lijkt het dus te hebben opgelost, alleen de stroom eraf halen is kennelijk niet genoeg.
Het probleem is denk ik veroorzaakt doordat ik handmatig instellingen in de router heb lopen aanpassen (met de gedachte dat ik best een beetje IT verstand heb :))

Bedankt voor jullie reacties en tot een volgend probleem ;-):thumb:
 
Wel zo aardig dat je dat vermeldt, dat zouden er meer moeten doen want daar leren we allemaal van.:thumb:
 
ik zie idd vaak dat op forums het ineens stopt terwijl je dan toch benieuwd bent of het probleem opgelost is.
lijkt me wel zo netjes dus om ook na de hulp van anderen even aan te geven of het gewerkt heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan