beperkte of geen verbindingsmogelijkheden met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffahh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Wij hebben laatst UPC alles in een gekregen, bij het modem van UPC zit maar een aansluiting voor het internet. Dus heb ik er een Router tussen gezet, alleen dan krijg ik bij beide pc's de zelfde fout melding van beperkte of geen internetmogelijkheden en op beide gebruik ik xp met service pack 2. Als ik de router afkopel en dan gewoon via de modem de internet kabel erin plug heb ik wel gewoon normaal internet. Als ik handmatig ip adres invoer krijg ik die foutmeldingen niet alleen dan kan niet op internet komen. Misschien dat ik zelf iets fout doe ofso ik weet het ook niet meer! Hiervoor hebben we Wanadoo gehad en daar werkte het gewoon prima en nu op UPC helemaal niet.

Wie kan mij hierbij helpen ? Ik hoop hierop een reactie van iemand te krijgen

Alvast Bedankt,

Jeffrey

Laatst bewerkt:
Heb je op de UPC site al gekeken hoe een router ingesteld moet worden.
Is namelijk niet altijd hetzelfde.
Mogelijk een instelling van je MAC adres.

:cool:

Sticky al doorgelezen?
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=291794

Peter, misschien ook even handig voor jou:

Bij het aansluiten van een router aan een UPC internet aansluiting is het niet meer nodig om het mac-adres te clonen.
Dit komt door recentelijke wijzigingen in het UPC internet aanmeldsysteem.

Dus macadres instellingen maken niet meer uit.
Het enige wat nu nog geregistreert wordt, in het upc systeem, is het modem macadres welke dan aan een klant wordt gekoppeld.

Laatst bij iemand die ook UPC had ook een router aangesloten zonder mac cloning.

Modem van spanning af en de kabel vanuit de modem naar de router en daarna eerst de router op spanning gebracht en daarna het modem. Dat was daar de oplossing. Wellicht ook bij jou.

Ik heb net naar UPC gebeld en die heeft ook het een en ander geprobeerd en die zeiden dat de software opnieuw geinstalleerd moest worden of gereset moest worden. Heb later naar de leverancier gebeld van mijn router. Die zei dat er een reset knop op zit maar nergens te vinden is. Ik denk dat ik dan maar gewoon een router moet kopen van UPC zelf.

Iedereen bedankt voor het reageren op mijn probleem,

Jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan