beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

filiberke

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
Beste forumleden,

Sinds enkele dagen maakt volgend probleem mij het leven zuur.
Thuis hebben we een adsl verbinding die via een router (Philips CPWBS154/18) toegang tot internet verleent aan twee computers: de laptop van mijn broer en mijn desktop. Sinds kort heb ik via mijn computer geen toegang meer tot internet. Mijn computer ontvangt signaal van goede kwaliteit van de router, maar bij status van de draadloze netwerkverbinding staat er: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Het netwerk is momenteel zelfs onbeveiligd en ik heb ook m'n firewall al uitgezet. Als ik de verbinding wil herstellen krijg ik volgende respons: ip-adres vernieuwen kan niet worden voltooid. Als ik via ipconfig het ipadres opvraag, begint dat met 169, wat er op wijst dat het geen ipadres is dat toegekend werd door het netwerk. Bij eigenschappen van het internet protocol staan volgende opties aangevinkt: automatisch IP-adres laten toewijzen en automatisch DNS serveradres laten toewijzen. De router heeft DHCP enabled en ook de range van toe te kennen ip-adressen is groot genoeg. Bij mijn broer, die ook draadloos werkt, gaat alles prima. Mag ik daaruit besluiten dat er iets mis is met de instellingen van mijn computer? Wat kan het probleem zijn? Ik heb geen weet van recente veranderingen aan mijn pc. Wat gooit er hier roet in het eten? Hopelijk kunnen jullie me helpen, ik heb me er al suf achter gezocht.

Alvast bedankt!

Controleer of de draadloze wifi-kaart in uw computer is ingeschakeld in uw besturingssysteem en installeer eventueel opnieuw de bijbehorende software.
Controleer of de firewall-software uw draadloze verbinding blokkeert.
Draadloze modems zenden uit op een vooraf in het modem ingesteld kanaal. Als uw modem op hetzelfde kanaal is ingesteld als het draadloze modem van uw buren dan kan de snelheid verminderen of de verbinding wegvallen. Stel het modem in op een ander kanaal.
U kunt de meeste modems ook via uw browser configureren. De instellingenpagina van de meeste modems kunt u bereiken door in uw browser in plaats van een link het volgende ip-adres te toetsen

een hele lage of wisselende signaalsterkte, wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Een oorzaak hiervan is interferentie. Storende objecten die invloed hebben op de radiogolven die uitgewisseld worden tussen de zender en de ontvanger. Het is ook mogelijk dat u zelf en uw buren op dezelfde frequentie aan het werk zijn, maar de buurman een andere netwerknaam (SSID) gebruikt met een andere versleuteling.

Elke draadloze verbinding (radiogolf) wordt over een 2,4GHZ verbinding verstuurd. In die 2,4ghz range kunnen 13 kanalen gebruikt worden voor wireless connecties. Deze kanalen kunt u aanpassen in de configuratie van uw accesspoint. Wanneer u vermoedt dat dit het probleem is, twee netwerken op hetzelfde kanaal, wijzig dan uw kanaaltype met minstens 3 stappen hoger of lager. Gebruikt u beide kanaal 7, gebruik dan kanaal 3 of 13. Probeer een kanaal te vinden waar verder niemand gebruik van maakt.

Wat je eerst even kan doen is kijken dat als je bedraad gaat werken hij ook beperkte of geen verbinding heeft.
Als dat het geval is kan het een software conflict zijn tussen de Netwerkkaart en iets anders.
Ik heb dit probleem ook niet zo lang geleden gehad en heb mijn computer geformateerd.
Daarna windows opnieuw erop gezet en voila, internet verbinding zoals het hoord.

Bedankt voor de reacties tot nog toe, maar het probleem is jammer genoeg nog steeds niet van de baan. Wel ben ik er ondertussen achtergekomen dat ook wanneer ik de internetkabel rechtstreeks in m'n computer steek, hetzelfde probleem zich voordoet. Oorzaak van het kwaad zit dus blijkbaar niet in de draadloze verbinding. Formatteren en alles opnieuw installeren zal wslk wel helpen maar dat vind ik toch net iets te drastisch. Wie brengt er hier licht in de duisternis? Alvast bedankt!!!

Krijg je alleen "windows xp" of iets dergelijks te zien en geen IP adres en MAC adres, dan is je socket corrupt. Ga dan naar het tooltje WinsockXPFix.exe op zoek.

Krijg je alleen "windows xp" of iets dergelijks te zien en geen IP adres en MAC adres, dan is je socket corrupt. Ga dan naar het tooltje WinsockXPFix.exe op zoek.

Op welke plaats moet ik juist kijken om te zien of ik enkel "windows xp" te zien krijg?

:D Problem solved! :thumb:

Dankuwel, dit had ik zelf nooit kunnen vinden!

Wel heb ik dat programmatje twee keer moeten uitvoeren.
Toen ik het een eerste maal uitvoerde en weer opstartte met de internetkabel rechtstreeks ingeplugd had ik meteen toegang tot internet.
De eerstvolgende poging om draadloos te internetten gaf weer dezelfde foutmelding als voordien. Programmatje nog eens uitgevoerd, weer opgestart en alles lijkt prima te werken nu!

Fijn dat alles weer werkt!:thumb:

vergeet niet om de vraag ook even op opgelost te zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan