Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Berichten
74
Hallo,

bij het instellen van een draadloos netwerk ervaar ik volgend probleem: Na het configureren van het netwerk lukt het om draadloos te surfen met mijn laptop. Mijn vaste PC echter geeft de melding "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden".

Nochtans heeft het allemaal ooit wél correct gewerkt, maar nu ik het opnieuw wil installeren lukt het dus niet meer. De router die ik gebruik is de Linksys WRT54G. Ik heb de instructies van deze website perfect gevolgd.

Als ik bij de melding "beperkte of geen..." op details klik, staat er het volgende:

IP adres: 169.254.108.179
subnetmasker: 255.255.0.0

Idem bij IPCONFIG in Dos. Dit klopt toch niet? Wanneer ik bij de draadloze netwerkverbinding de TCP/IP eigenschappen bekijk staat "automatisch een IP adres laten toewijzen" nochtans aangevinkt, zoals het moet (?).

Iemand die me kan helpen? Zoeken op google bracht geen soelaas. Vroeger, wanneer ik het netwerk op exact dezelfde manier configureerde, had ik dit probleem niet. Op mijn laptop nu nog steeds niet.

Groetjes
 
Je moet niet in dos doen maar in Uitvoeren

tik dan CMD

dan krijg je zon zwart dos schermpje

dan type je ipconfig /release

als ie dan klaar is dan tik je Ipconfig /release

en dan moet ie het juiste ipadres geven

het kan zijn dat je ook nog ff je pc opnieuw moet opstarten
 
Je moet niet in dos doen maar in Uitvoeren

tik dan CMD

dan krijg je zon zwart dos schermpje

dan type je ipconfig /release

als ie dan klaar is dan tik je Ipconfig /release

en dan moet ie het juiste ipadres geven

het kan zijn dat je ook nog ff je pc opnieuw moet opstarten


Ja, zo doet ik het ook. Uitvoeren - cmd - ipconfig.

Ipconfig /release zoals jij zegt, daar had ik nog nooit van gehoord, en het lijkt ook niet te werken. Wanneer ik dat ingeef in cmd, gaan alle waarden op 0.0.0.0 staan, en heeft mijn bekabelde (LAN) verbinding (die ik nu gebruik omdat draadloos dus niet werkt) opeens ook "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden". Ik krijg nergens de mogelijkheid het "juiste" IP adres in te geven, en ik weet ook niet wat het juiste IP adres zou moeten zijn. Na reboot werkt de LAN verbinding weer zoals normaal, maar de draadloze verbinding nog steeds niet. Het IP adres ervan blijft 169.254.108.179, terwijl dat 192.168.1.3 of in die aard zou moeten zijn dacht ik toch (zo was het vroeger en is het nog steeds bij de lan verbinding)
 
Het ip adres dat begint met 169 is een zogenaamd APIPA adres. Dat is een door het systeem zelf gegenereerd tijdelijk ipadres. Dat betekend dat het systeem dus geen ip adres krijgt van de DHCP server. Misschien vanwege een firewall of zo?

Wat is het IP adres van de DHCP server op het systeem waar het wel werkt? Dat kun je controleren zoals je schrijft door op het systeem ipconfig /all in te typen in een dosbox (cmd). In het lijstje wat je dan ziet staat ook het ip adres van de dhcp server in je netwerk.

Op het systeem waar het niet werkt kun je dan controleren of je de dhcp server kunt bereiken door in zo'n zelfde dosbox te typen 'ping' en een spatie en dan het ip adres van de dhcp server. Bijvoorbeeld: ping 192.168.1.1

Je kunt ook proberen of je contact krijgt door op de netwerk instellingen van je wireless netwerkaart een vast IP adres in te stellen.

Die moet dan in de reeks 192.168.1.### liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan