Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakie17

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Hoi,

Ik heb nu internet via een router ( sitecom wireless router 300N ) en op de hostcomputer gaat alles goed. maar op me andere computer heeft ie geen internet. Er staat op de icoontje: beperkte of geen internetmogelijkheden.
Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Als ik automatisch ip adres verwijzen doe, dan krijg ik dit berichtje, maar typ ik zelf een ip-adres in, dan staat er: U bent verbonden.
maar krijg toch geen internet.:(

kan iemand me vertellen hoe ik dit moet aanpakken?
groetjes Sjaak

Hoi,

Er zijn een paar mogelijkheden:

1. Als je een cd-rom bij je router of netwerk hebt gekregen, probeer die dan eens te installeren.
  2. Welke service pack heb je???? Bij windows xp geen service pack en service pack 1 werkt draadloos niet zo goed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

1. ik heb 2 cd's gekregen. 1 cd is de handleiding voor de router, 2 is de cd van de usb adapter installlatie. Deze heb ik geinstalleerd. De handleiding heb ik goed doorgenomen, maar het helpt niet met het probleem wat ik heb.

2. ik weet niet wat je bedoelt met een service pak.

Toch bedankt voor je reactie :thumb:

Het klinkt alsof je router geen DHCP aan heeft staan

jawel, ik heb hem wel op DHCP staan.
voor de rest kunnen de computers elkaar niet pingen.
een nieuw netwerk instellen lukt ook niet, er staat dan dat er een fout is opgetreden.
ik denk dat het te maken heeft met het de communicatie tussen de 2 computer, maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen

Wel bedankt voor het meedenken

grtz Sjaak

ga eens naar start/uitvoeren cmd (enter) en type dan eens IPCONFIG in. Welke IP adressen krijg je daar te zien? Pingen tussen je PC's zal waarschijnlijk wel niet gaan omdat je een firewall aan hebt staan.

hey,

Op de hostcomputer heb ik dit staan waar ik geen problemen heb met internet:
ip-adres: 192.168.0.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.0.1

Op de clientcomputer heb ik dit staan waar ik problemen mee heb:
ip-adres: 169.254.0.191 ( Automatisch Verwijzen )
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway:......

ik hoop dat je hier iets aan hebt
ik kan wel de ip-adres veranderen in handmatig, dan staat er dat er Verbinding is.
maar geen internet.

169.254.0.191 is een adres waarop de machine wacht om een IP adres te krijgen, maw DCHP werkt niet. Dit kan natuurlijk ook zij doordat je netwerk sleutel oid fout is.
Stel 'm eens handmatig in op 192.168.0.110 en als gateway 192.168.0.1
Probeer dan eens te pingen naar 192.168.0.1

ja, het klopt ik krijg inderdaad 4 antwoorden met 0% verlies
hoe bedoel je met netwerksleutel is fout? want ik heb hem zomaar een wachtwoord gegeven. kan wel zijn. wat is dan de juiste netwerksleutel en waar kan ik hem vinden

je had ook gelijk wat betref de pingen van de computers naar elkaar. ik heb de firewall van beide PC's uitgezet en ze waren wel verbonden. ook geldt hier het pingen naar de router.

dus beide computers zijn verbonden en zijn ook verbonden met de router.
wat ik nog steeds niet begrijp is de blanco pagina die ik te zien krijg wanneer ik Internet Explorer open.

er staat wel dat de router is verbonden met de juiste snelheden en signaalbereik

Als je 4 antwoorden krijgt dan is je draadloze sleutel ook goed he?
Probeer nu eens een ping naar www.google.nl en naar 64.233.183.147

het lukt wel om naar 64.233.183.147 te pingen, maar niet naar www.google.nl
is de netwerksleutel de wachtwoord van de beveiliging?
Ja, da's de sleutel.

Jouw probleem is dat je DNS niet werkt. Daarom kun je wel naar het ip adres van google pingen, niet naar de naam. Waar je het IP adres en gateway ingevuld heb, kun je ook een DNS adres invullen. Vul daar ook maar eens 192.168.0.1 in, dan zou het allemaal gewoon moeten werken.

nee helaas. ik heb nog steeds geen internet.
moet ik iets aan de beveiliging doen van de router? ik heb WPA

Nee, de beveiliging is goed. Wat staat er bij de andere PC als DNS server? dit kun je zien met IPCONFIG /all

Dit is wat ik krijg op de hostcomputer
DNS-server: 192.168.0.1

precies wat ik heb getypt bij de clientcomputer bij dns-server
DHCP-server : 192.168.0.1
DHCP staat ingesschakeld

op de clientcomputer is de DHCP - server uitgeschakeld, terwijl ik die bij me hostcomputer wel aan heb staan.

Wat bedoel je met hostcomputer? Laat je het niet gewoon via de router lopen?

met hostcomputer bedoel ik de PC waar ik nu ben en waar de router is op aangesloten en alle instellingen kan doen

Maar je hebt de andere PC toch (draadloos) op de router zitten? Dus de 'host' PC wordt nergens voor gebruikt in het probleem - dat wilde ik even uitsluiten. Kun je bij het draadloze setup van de router nog dingen instellen als dhcp, etc? want daar moet toch echt iets niet goed zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan