Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Beste forumleden,

Probleemomschrijving:
Ik heb op een van mijn NIC's van een Home-server machine een router aangesloten waarop ik geen wlan-internet krijg. (dhcp in router is uiteraard uit)

Situatieschets:
Ik heb een home-server geïnstalleerd waar ik (naast een onboard 10/100 lan) 2 Gigabit NIC's in geplaatst heb waarvan ik 1 gebruik voor inkomende (Ziggo z3) verbinding en 1 voor de WLAN verbinding. Op deze NIC heb ik een WRT320N-EW router aangesloten. De server deelt wél een IP-adres (192.186.1.10) aan hem uit maar de NIC van de server geeft "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden". Het draadloos netwerk is in de lucht en er kan gewoon op ingelocht worden alleen geen internet (Toegang: Alleen lokaal).

Wie kan mij helpen,
Dank je wel alvast. :thumb:

Laatst bewerkt:
Dank je voor je snelle reactie.
'T is een hele lap tekst dus ga meteen even kijken of ik hier iets mee kan.

Ik heb verschillende fysieke opstellingen geprobeerd waarbij ik tot de ontdekking kom dat het idd de dhcp-server van de server zelf is die geen ip uitgeeft.

Als ik de wan-verbinding op de router inplug en de server op de router (dus erachter) kan ik via de wlan op de gedeelde mappen van de server. Alleen is dat dan nog maar zijn enige functie want de standaart gateway is gewoon de router terwijl de server 192.168.1.4 van de router (192.168.1.1) heeft gekregen.

Als de server zich initialiseer als 192.168.0.1 en de router op 192.168.1.1 zou dat volgens de "HowTo" van daarnet een probleem zijn. Tóch heeft dat op de oude server 2003 zo probleemloos gedraaid.

Iemand een sugestie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan