Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een andere mogelijkheid: Wellicht staat de router op (uitsluitend) 802.11n
Lijkt mij dat die laptop van je dat niet aankan. Kijk ook daarnaar, dus welke connectietypen zijn ingesteld in de router:
802.11a
802.11b
802.11g
802.11n
Of een mixed variant daarvan, en vergelijk dat met wat de draadloze netwerk in je laptop aankan.

Tijs.

Nog een andere mogelijkheid: Wellicht staat de router op (uitsluitend) 802.11n
Lijkt mij dat die laptop van je dat niet aankan. Kijk ook daarnaar, dus welke connectietypen zijn ingesteld in de router:
802.11a
802.11b
802.11g
802.11n
Of een mixed variant daarvan, en vergelijk dat met wat de draadloze netwerk in je laptop aankan.

Tijs.

hoe doe ik dit?

Geeft geen extra informatie, behalve dat het (in principe) eigenlijk zo al had kunnen werken. Test op kanaalnummer + het instellen ervan blijft dus staan wat mij betreft.

Nu zie ik dat je 'm 2de hands gekocht hebt.
a. Welke draadloze netwerkkaart zit erin? Wellicht kan een driver-update nog helpen bij je probleem, vandaar.
b. Noem ook besturingssysteem (XP, Vista 32-bit of Vista 64-bit).

Tijs.

Hij draait dus op Windows XP.
Ik zeg gewoon effetjes wat er onder netwerkadapters staat : 1394-netwerkkaart, Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller en Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

Wat ik me nog kan voorstellen is dat je op zoek gaat naar een kanaalnummer dat zo min mogelijk bezet is en dat instelt als draadloos kanaalnummer in de EnGenius.
Dat kun je doen m.b.v. het programma inSSIDer

Ik kom hiermee omdat
a. De ontvangst wellicht enorm naar beneden valt als er veel overlap is met buren
b. Sommige draadloze netwerkkaarten problemen hebben met routers die "Automatisch" een kanaalnummer kiezen.

Hopelijk levert het (minstens) verbetering op.

Tijs.

Zou je me kunnen helpen met inSSIDer want ik snap er niks van !

M.b.t. vraag/opmerking 1: Log in op de EnGenius, en kijk bij de Wireless / Wifi instellingen. Ergens kom je het wel tegen. Het is je eerder ook al gelukt om in te loggen op de EnGenius:
"Het is gelukt om in te loggen op mijn router, bedankt."
M.b.t. vraag 2: Ok, je hebt dus een Intel wifi adapter. Daarvan is hier een goede driver te downloaden. Let op: Als je ervoor kiest om de utility ook te installeren, dan moet je vanaf dan de verbindingen met draadloze netwerken ook doen met die Intel utility. Gelukkig staat die standaard open naast de klok (rechtsonder, dus in het systeemvak).
M.b.t. vraag 3: Installeren, starten, laten scannen (gebeurt automatisch), scherm maximaal groot maken, kijk in kolom Channel welke kanalen er allemaal gebruikt worden in jouw buurt. Kies een kanaal dat niet (of weinig) wordt gebruikt en stel dat in in de EnGenius, weer bij Wireless / Wifi instellingen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goed nieuws! Na het installeren van de nieuwe driver is het gelukt om verbinding te krijgen.

Ik ben je erg dankbaar!

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad goed nieuws! :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan