Beperkte rechten instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik gebruik WIn XP Pro (Met SP2) en heb daarop een account voor mezelf en een account voor de rest van het gezin.

Ik wil nu instellen dat ze niet zomaar alle programma's op de computer kunnen starten, maar dat is mij nog niet gelukt.

Ik heb wel het buroblad bij ALL USERS leeggemaakt zodat alle snelkoppelingen en programma's uit het menu start weg zijn (behalve de programma's die wel gebruikt mogen worden), maar het is nog steeds mogelijk om via de verkenner naar Program FIles te gaan en daar alles handmatig starten.

Is er een manier om dit te blokkeren?

Kijk even naar dit programma.

Nadelen: het is enig in zijn soort en shareware
Voordelen: het heeft juist (en nog veel meer) de capaciteiten om jou probleem op te lossen.

James:)

Laatst bewerkt:
Gevonden!

Ga naar de juiste gebruiker in de lijst en ga bij die gebruiker naar het onderdeel explorer. Nu kan je instellen welke programma's hij mag gebruiken of welke programma's hij NIET mag gebruiken.
SA-explorer_allow-disallow.gif

Je zal waarschijnlijk een registratiecode nodig hebben om het programma te houden, maar daar mag ik je niet mee verder helpen op het forum vanwege de huisregels.:)

Laatst bewerkt:
Bedankt.
Ik ga even downloaden en ermee spelen ;)

Geplaatst door buick
Bedankt.
Ik ga even downloaden en ermee spelen ;)

Op XP Pro kun je dit ook gewoon instellen met de policy's.
Deze kun je aanmaken voor goedgekeurde programma's. (SoftwareRestrictiebeleid)

Verder kun je de rechten toewijzen en weghalen op de map Program Files en/of submappen.

Ach ja, voor bijna alles is een programma he...
Het is naar eigen smaak en met dat programma kan je echt wel héél veel instellen. Als het nog maar met beperken te maken heeft, daar moet je zijn...

Inderdaad:)
Wat ik ook spijtig vind in dit geval is dat het eigenlijk zo vreselijk enig in zijn soort is...:( en dus shareware...

...ach ja... dan maken we er freeware van he.:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan