Beperkte vebindingsmogelijkheden (mist dll's)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michaelvg

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Ik heb / had een virus en heb uit wanhoop alle dll's verwijderd die sinds 07-08-08 gewijzigd zijn..

nou heb ik alleen geen internet meer... Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden..

Ik heb ook ubuntu draaien op deze laptop dus daar zit ik nu op internet.

ik weet niet welke dll's of bestanden ik nodig heb om dit te maken..

hoop dat iemand me kan helpen...

groeten,
michael

Eerst maar systeemherstel naar 6 augustus en dan een goiede virusscanner naar je systeem laten kijken.

ahjah vergeten erbij te zetten, systemeherstel stond uit :/ en heb alweer een nieuwe virusscanner ;)

Screw McAffee

Dan heb je een probleem...........
Ik heb er echt geen flauw benul van welke dll'letjes jij allemaal moet hebben. Er is sowieso niet achter te komen welke je hebt laten verwijderen omdat je niet wist welke allemaal veranderd waren.
Edoch: een fatsoenlijke scanner maakt een backup alvorens bestanden te verwijderen. Dus de backup van je scanner biedt wellicht nog een mogelijke redding.

njah misschien weet iemand welke dll's gebruikt worden bij netwerkverbindingen en dan smijt ik al die dll's terug.. en wss zou het dan meoten werken

Edoch: een fatsoenlijke scanner maakt een backup alvorens bestanden te verwijderen. Dus de backup van je scanner biedt wellicht nog een mogelijke redding.

Mits de scanner de bestanden heeft verwijderd en niet TS handmatig natuurlijk.

Tippie: ik zou de volgende keer iets minder drastisch te werk gaan als je een virus hebt. Maar goed, je weet nu de weg naar Helpmij :)

Jouw probleem zit veel dieper. Als jij idd. een vreemd beestje hebt binnengehaald en je hebt je scanner opdracht gegeven álle gewijzigde dll's te laten killen, dan weet je dus never wélke dat allemaal waren.

Jouw probleem zit veel dieper. Als jij idd. een vreemd beestje hebt binnengehaald en je hebt je scanner opdracht gegeven álle gewijzigde dll's te laten killen, dan weet je dus never wélke dat allemaal waren.

ik heb de dll's handmatig verwijderd met ubuntu :mad:
dat heeft de virusscan niet gedaan, maar heb georganiseerd op datum en de dll's van vandaag verwijderd, ik weet niet of dat in ubuntu geregistreerd wordt wat er verwijderd wordt?

ik hbe al een idee... ik heb nog 2 precies dezelfde laptops en ga daar de dll's uit de betreffende mappen over kopieren. ;)

simpel maar effectief (hoop ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan