beperkte verbinding!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrit01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
hallo allemaal!

sinds een maand of 2 heb ik veel problemen met het internet.
Ik neem mijn computer wel eens mee om hem aan te sluiten op een klein netwerk. Als ik hem dan thuis weer aansluit geeft windows de melding dat ik beperkte of geen verbinding heb.
heb chello gebeld, die vertelden dat de verbinding er wel is en dat het aan de computer ligt.
Krijg als ipadres 169. enzv. mij is verteld dat dit een foutmelding inhoud.

heb alle instellingen nagelopen van mijn netwerkkaart, maar maakt niets uit.

uiteindelijk lukt het mij alleen nadat ik windows opnieuw heb installeerd, of zelfs heel mijn computer moet formateren.

ben natuurlijk niet van plan om zo steeds weer internet aan de praat te krijgen. ik kan alleen niet ontdekken wat er nu steeds fout gaat.

heb een asus a8n-sli deluxe moederbord.
gebruik marvell netwerkkaart
en tegeenwoordig een andere oude netwerkkaart omdat ik geen internet meer kreeg op de marvell.
het gaat om kabelinternet van chello.
heb geen router
firewall of virusscanner kan het niet aan liggen, want zonder deze twee heb ik het al een keer geprobeerd.

heeft iemand een idee?

Vergeet je misschien iets met installeren? Iets wat bij je moederbord hoort?

Je zegt je moet formatteren om ht goed te krijgen. Hoe lang duurt het dan voordat je weer in de problemen komt?

zodra ik heb weer eens gebruik voor een netwerk met andere computers.
dan maak ik een thuisnetwerk aan.(om te gamen)
als ik dan thuis kom en hem weer op het internet wil aansluiten krijg ik de genoemde melding. ik weet nog steeds niet hoe ik hem daarna weer normaal krijg.

Stel eens handmatig een IP-adres in.
-Eigenschappen van desbetreffende netwerkverbinding
-Eigenschappen van Internet-protocol (TCP/IP)

Je kan wel pingen of niet?
-Uitvoeren, cmd
-Ping www.helpmij.nl

Kan je in de veilige modus met netwerkondersteuning wel het internet bereiken?
-Opstarten van PC F8
-Veilige modus met netwerkondersteuning

Nieuwste driver van netwerkkaart installeren of de oude opnieuw installeren.
-Op de site van de fabrikant van de netwerkkaart kijken

Als chello naar je ip adderes kijkt dan zien ze dat er een router tussen ziet en dan is voor hen de server over.

Als je chello belt dan moet je de utp kabel in je netwerk kaart steken. dan is er geen enkel probleem en dan kijken ze wat er aan de hand is.

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds vandaag weer internet.
dit keer heb ik het kunnen oplossen door mijn netwerkkaart aan te drukken. bij de voorgaande keren gebruikte ik mijn geïntegreerde kaart en viel er dus ook niets aan te drukken.

humpe ik heb er geen router tussen staan.
en als mijn computer op een of andere manier blokkeert kan chello het niet uitlezen.

even over een ip instellen? kan ik dan zomaar een nummer verzinnen?

en als ik mijn ping wil checken vermeld hij dat ik een ipadres moet invoeren. hoe werkt dit verder?

even het volgende:

wat gebeurt er met de computer instellingen als ik mijn computer loskoppel van het internet. De computer aansluit op een andere computer via een router en dan een netwerkverbinding opzet. Een verbinding met een andere computer zonder internet, maar wel bestands en printerdeling. hem hierna loskoppel en weer thuis op het internet wil aansluiten door alleen de utp kabel weer in mijn netwerkkaart te stoppen.

dan moet ik toch zonder problemen weer internet ontvangen of niet?

wie weet antwoord.

Lijkt me wel.
Als ik Windows geformatteerd heb (dus nog erger dan wat jij doet) dan vindt de router automatisch de pc weer. Soms te snel omdat zelf de firewall er dan niet op zit :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan