"Beperkte verbinding"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi allemaal,

Ik heb sinds vandaag op 2 pc's een foutmelding na het opstarten: ik heb waarschijnlijk een "beperkte verbinding, en moet contact opnemen met de netwerkbeheerder". Goed... ik kon dus niet op internet...
Dus ik begon druk de router te herstarten, en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer... en op een gegeven moment was het probleem op de ene pc weg, maar op de andere pc bleef het probleem (hoewel die wel aan bleef staan)... Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Mijn router: een Sweex LB00000021 (weet niet precies hoeveel 0'en)
Mijn internetprovider: Wanadoo Cable (dat is tegenwoordig orange toch?)

Groeten Robert-Jan

Heb je al een complete reset geprobeerd? Dus alles uit, router, PC's, dan de voeding van je modem af, na 5 minuten er weer op, router weer aan, PC's weer aan en via rechtsklik op de LAN-verbindingiconen kiezen voor herstellen. Soms helpt het...

Ik heb al de system log gekeken inderdaad... daar staat heel vaak achter elkaar:

Apr 6 12:05:20 udhcpd: lease pool is full -- OFFER abandoned
Apr 6 12:05:20 udhcpd: send OFFER failed

(maar dan natuurlijk met andere tijden etc)
en af en toe iets als dit:

Apr 6 11:52:40 udhcpd: sending OFFER of 192.168.2.100
Apr 6 11:52:40 udhcpd: sending ACK to 192.168.2.100

Het enige ip-adres dat daar tussen staat is mijn eigen ip-adres, niet van andere pc's (we hebben een netwerk met 4 pc's, waarvan het er 2 niet deden, en op dit moment nog maar 1tje). Dus ondanks dat ook andere pc's inloggen, staan er geen andere ipadressen dan de 192.168.2.100.

Een complete reset heb ik nog niet gedaan, dat kan ik nu wel doen, want nu zit er niemand op het netwerk, dan heeft niemand er last van... ik laat nog van me horen!

Groetjes Robert-Jan

Hey,

Na de volledige restart doet de niet-werkende computer het weer... ik vraag straks even aan de rest of die pc's ook nog werken, maar het ziet er vooralsnog goed uit:thumb:

Bedankt Boeing 737 en dichte mist:p

Robert-Jan

Helaas helaas... mijn andere pc deed het niet direct, dus toch nog een keer de router opnieuw opgestart, en nu doet de pc die het niet deed het nog steeds niet...
Kan het niet zo zijn dat de router overleden is?

Robert-Jan

Ik kreeg net een mailtje dat ik deze vraag nog had openstaan...
het is me gelukt het probleem op te lossen... het zat hem in de instellingen van de router...

Robert-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan