Beperkte verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eindbaas

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Goede middag,

Sinds gister avond krijg ik een melding dat er enkel een beperkte verbinding in het netwerk mogelijk is.
Dit heb ik voorheen wel vaker gehad maar toen was het simpel op te lossen door de router te resetten maar helaas werkt het deze keer niet.
Ik heb vreemd genoeg wel internet op 1 laptop maar niet op de andere laptops en de telefoons die aanwezig zijn.
Heeft iemand een idee waardoor dit probleem kan zijn veroorzaakt?

Je computer heeft om de een of andere reden geen goed ip-adres gekregen, waardoor je geen internet hebt. Je kan proberen dit op te lossen door je computer opnieuw te starten. Als dat niet helpt kun je hem zelf een vast ip-adres geven. Daarvoor is het het handigst om op een computer die wel goed werkt even te kijken wat het ip-adres, het subnetmasker, de standaard gateway en de dns-server zijn. Dit kun je doen door op start te klikken en dan in het invul-veld het commando cmd te geven. in het zwarte scherm dat je dan krijgt typ je: config /all
Je noteert de benodigde gegevens. Het vaste ip-adres voor de probleem-computer moet dan iets anders zijn, dan wat je genoteerd hebt: het vierde getal van de serie van 4 getallen moet anders zijn en het mag nog niet voorkomen in je netwerk. Als dus bijvoorbeeld het ip-adres van de werkende computer 192.168.1.5 is, dan zou het ip-adres voor de niet werkende computer 192.168.1.6 kunnen worden. De overige adressen zijn op alle computers hetzelfde.
Instellen gaat als volgt: eerst naar het netwerkcentrum, ergens rechts op het scherm staat verbindingen, met daarachter de netwerkverbinding waar het om gaat. ( iets van draadloze netwerkverbinding 2 of zoiets) klik daarop, klik vervolgens op eigenschappen. Vervolgens op "internet protocol versie 4 (TCP/IP4) In het tablad algemeeen ga je dan het ip-adres, het subnetmasker, gateway en dns-server invullen.

Bedankt voor je reactie,

Persoonlijk denk ik niet dat dit bij voorbaat het probleem is aangezien de telefoons ook geen internetverbinding hebben via de router. Het rebooten van de laptops en telefoons heeft geen verandering gebracht. Wel zou ik op jou advies een statische IP's instellen zodat ik wellicht weer internet heb.

Verder denk ik zelf dat het probleem in de router.

DHCP staat gewoon aan. Ik ben het nader gaan onderzoekenen ik kwam tot de conclusie dat het niet aan de router ligt. Ik heb namelijk een laptop rechtstreeks op de modem aangesloten die vervolgens geen internet kreeg. Ook heb ik een ander modem geprobeert maar dat was ook zonder succes. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de kabel vanuit de muur naar de modem defect is. Dit moet ik alleen nog even testen.

Eerst zeg je dat je op 1 laptop wel internet hebt en dan ligt het ineens aan de kabel uit de muur ? Dat snap ik effe niet ?

Ik heb vreemd genoeg wel internet op 1 laptop maar niet op de andere laptops en de telefoons die aanwezig zijn.
Ik begrijp het nu niet meer. Ik neem aan dat de telefoon, waarop je geen internet hebt, draadloos is.
Hoe zit het nu met de 2 laptops. Kennelijk is er één bekabeld. Heeft die nu ook geen internet?
En de andere laptop. Is die draadloos?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan