Beperkte verbindingsmogelijkheden en onbekend netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Equiva

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Ik heb dus een probleem met mijn internet van mijn Lenovo N500
Ik heb draadloos internet van Telenet dat ik al 2,5 jaar gebruik met deze pc en nu plots werkt het niet meer. Mijn computer heeft wel verbinding maar zegt dat er beperkte verbindingmogelijkheden zijn en dat hij verbonden is met een onbekend netwerk.
De ThinkVantage Acces Connections zegt dat de verbinding verbroken is.
Ik heb al gekeken of mijn netwerkadapters allemaal werken en de pc zegt van wel.
Een jaar geleden had ik ongeveer hetzelfde voor, toen is dit probleem opgelost geraakt door een netwerkadapter terug te installeren.

Nu zou ik graag eerst jullie mening willen weten over dit voor ik het opnieuw ga proberen.
Alvast bedankt

Tja, in configuratiescherm de netwerksadapters verwijderen (installatie ongedaan maken) en daarna de laptop opnieuw opstarten, lost het probleem wel het snelste op.

Hallo,

Doe eens met "Opdracht prompt" ipconfig en kijk of je pc wel een ip adres toe gerijkt krijgt van de DCHP Server van je router.

Groeten,

@gast0225: Dus gewoon verwijderen? Ben je ze dan niet kwijt? Want ik heb geen software van de netwerkadapters.
En ik heb 4 netwerkadapters waarvan 2 met bluetooth werken.

@Nicj56: Ik heb het geprobeerd maar hij zegt dat er geen bestand of programma bestaat voor ipconfig

Nog even ter info: het is een Vista

Ja en laat die bluetooth adapters (voor zover het losse usb adapters zijn) eens even los van het systeem als je opstart.

Laatst bewerkt:
De bluetooth adapters en alle andere adapters zitten al standaard in mijn pc, ik kan ze er dus niet uithalen :p
Toch nog even voor de zekerheid: als ik ze verwijder, kan ik toch helemaal niet meer internetten?
En moet ik ze dan terug installeren? En hoe?

Sorry voor al mijn vragen :o

Op 2 manieren gaat dat lukken :
1. Windows detecteert bij het opstarten nieuwe hardware en installeert deze. Bij Vista is die kans >75%
2. bij de resterende 25% installeer je de drivers zelf, die haal je vooraf weg op de website van de fabrikant : hier dus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan