Beperkte verbindingsmogelijkheden met ULi ethernet adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

3lit3

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Hallo,

Ik krijg geen verbinding met mijn netwerk in Windows Vista. Ik heb daarbij de nieuwste drivers voor mijn ethernet controler geinstalleerd (het zijn vista drivers), maar ik krijg alleen maar beperkte verbindingsmogelijkheden.

Oplossingen voor dit probleem zijn erg welkom.

Laatst bewerkt:
Dit moet toch kunnen?

Nee? aub, dit moet op te lossen zijn...

Bedankt voor je reactie.

Wat is precies het probleem ?
Mijn computer kan slechts beperkte of geen internetverbinding maken (geen dus ;)). Ik zie in netwerkcentrum en aan 192.168.1.1 (kom ik niet in) dat ik geen contact heb met de router. Ik heb de kabel vernieuwd (gloednieuwe kabel) en hij doet het nog steeds niet.

Netwerkkaart gepingd ?
Wel een ping in cmd uitgevoer, maar: Hij kan de host niet vinden. De netwerkkaart en de verbinding werkte perfect onder Windows XP.

Router gepingt ?
Router is in uitstekende conditie. Mijn draadloze netwerkkaart(vista) en twee andere pc's (xp) werken er perfect mee. Ook de modem is online.

Is je toegewezen IP-adres correct ?
Nee, die is 169.254.xxx.xxx (privacy). Bij verbinding moet dit 192.168.1.1 (lokaal adres) zijn. De ipv4-dns server heeft geen ip adres.

Heb je aan de firewalls gedacht ?
Ik heb een keer geprobeerd te verbinden zonder firewall, maar dat hielp niet.

Sorry, maar ik heb hier geen oplossing gevonden.

In het algemeen is netwerk instellen in Vista en fluitje van een cent: http://www.microsoft.com/belux/nl/w...eatures/experiences/communications/setup.mspx
Inderdaad, dat gold ook voor mijn draadloze verbinding. Dat ging vrijwel vanzelf. Bedraad zou nog makkelijker moeten zijn, maar helaas.

Hoi !

Als je op de Vista PC 127.0.0.1 niet kunt pingen is je netwerkkaart niet goed/corrupt/niet de juiste drivers.

Dan kun je dus ook geen correct ip-adres toegewezen krijgen !

Greetz,

Harry.

owja, ik had gepingd met www.helpmij.nl. Stom van me :o. 127.0.0.1 werk uitstekend met 0 ms.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Stel je IP-adres dan eens handmatig in.

Lukt het nu ?

Greetz,

Harry.

nee helaas... De instellingen weet ik zeker want die kan ik natuurlijk aflezen van de draadloze verbinding.

Hoi !

Als die ook nog aan staat zou ik die maar es uitschakelen !

Je maakt ergens een fout waardoor je geen IP-adres toegewezen krijgt op je vaste netwerkkaart.

Greetz,

Harry

Ik heb de draadloze kaart volledig uitgeschakeld en opnieuw opgestart. Gelukkig bleef die daarna uitgeschakeld. Daarna de bedrade ingeschakeld en die begon meteen te zoeken, maar helaas: geen resultaat. het is nog steeds het verkeerde ip adres. met een ipconfig /release of een ipconfig /renew wil het ook al niet lukken :(.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan